Privredna banka Zagreb osnovana je 1962. godine kao univerzalna banka na temeljima i bankarskoj tradiciji Prve hrvatske štedionice. Ujedno Privredna banka Zagreb je i jedna od najstarijih novčarskih institucija u Republici Hrvatskoj, s dugim kotinuitetom bankarskog poslovanja. Uz brojne prestižne domaće, ali i međunarodne nagrade za kvalitetu poslovanja, PBZ se može pohvaliti i kao predvodnik novih tehnologija u poslovanju te daljnjem razvijanju jednistvenih noviteta. Više o samom načinu poslovanja i ljudskim potencijalima, otkriva nam Izvršni direktor sektora za upravljanje ljudskim resursima u PBZ-u, Miroslav Halužan.
MojPosao: Na koji način ostvarujete viziju svog poslovanja i koliku ulogu u tome ima stručni kadar?
Miroslav Halužan: Privredna banka Zagreb kao jedan od leadera na bankarskom tržištu Hrvatske svoju viziju poslovanja i implementaciju strateških smjernica ostvaruje kroz cijeli niz aktivnosti i promociju vrijednosti kao što su predanost klijentima, timski rad, inovativnost, pouzdanost, odgovornost, etičnost i transparentnost. Upravo, pridržavajući se svojih deklariranih vrijednosti, kvalitetom pristupa i fokusom na klijenta, PBZ je svoj brand pozicionirala vrlo visoko na tržištu i u svijesti potrošača, odnosno građana. Sve navedene smjernice i vrijednosti ne bi bilo moguće implementirati bez kvalitetnih, vrijednih, pouzdanih i predanih zaposlenika koji imaju ključnu ulogu u našoj poslovnoj organizaciji. To potvrđuje i priznanje koje smo dobili prema provedenom istraživanju vašeg cijenjenog portala gdje je PBZ proglašena jednim od najuspješnijih i najtraženijih poslovnih odabira. U PBZ-u nastojimo potaknuti inventivnost i kreativnost kod zaposlenika te izgraditi okruženje i organizacijsku klimu u kojoj bi svi zaposlenici mogli vidjeti sebe i svoju budućnost kroz budućnost i poslovne uspjehe PBZ-a.
MojPosao: S obzirom na vaše korporativne vrijednosti, koliko ulažete u izobrazbu kadrova kako bi što više pridonosili istima?
Miroslav Halužan: Edukacija i stalno usavršavanje kadrova iznimno je bitno u poslovnoj politici PBZ-a. Sukladno strateškim smjernicama Banke u segmentu treninga i naobrazbe izrađuje se detaljan strateški plan edukacije koji se temelji na potrebama i razvojnim mogućnostima svih razina radnih mjesta. Kroz PBZ-ovu instituciju Bankarske škole organiziramo edukaciju za pripravnike, prodajno osoblje, management svih razina, a osim toga postoji i niz drugih vanjskih specijalističkih edukacija (IT programi, MBA programi, poslijediplomski studiji itd.). Bitno je naglasiti kako smo edukacijske aktivnosti usmjerili na stvarne poslovne potrebe te većinu programa temeljimo na rezultatima stručne procjene naših kadrova i vezano uz isto, potrebama zaposlenika za osobnim usavršavanjem.
Nadalje, nove tehnologije, način rada i poslovno okruženje su takvi da svaki zaposlenik obvezno tijekom svoga rada prolazi kroz određeni oblik edukacije i permanentnog usavršavanja. Osim institucionaliziranog usavršavanja kroz Bankarsku školu, odnosno in house programme, te vanjskog specijalističkog usavršavanja, kreirali smo i funkciju tzv. internih trenera - zaposlenika koji svoje stručno znanje i iskustvo stečeno na radu u Banci prenose ostalim zaposlenicima tijekom radnoga procesa.
MojPosao: Kojim se metodama za regrutiranje novih kadrova koristite? Koriste li sve članice PBZ grupacije iste metode?
Miroslav Halužan: S obzirom na činjenicu da je funkcija ljudskih resursa u najvećoj mjeri centralizirano postavljena unutar PBZ Grupe u pravilu se koriste iste ili slične metode selekcije i odabira kadrova. Prije svega tu je oglašavanje u tjednim i dnevnim novinama, posredovanje specijalističkih agencija za zapošljavanje, posredovanje Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, vođenje baze potencijalnih kandidata te korištenje internet providera za odabir i selekciju kadrova. Svaki zainteresirani potencijalni kandidat u mogućnosti je poslati svoju molbu i životopis Sektoru za upravljanje ljudskim resursima, a koji na temelju navedenih podataka potom obrađuje kandidata i ukoliko se radi o traženom profilu pristupa provođenju selekcije (psihološka testiranja, testovi opće obaviještenosti, znanje stranih jezika, pojedina stručna znanja) Kandidati koji prođu primarnu selekciju pozivaju se na razgovor te se vrednuje njihov osobni dojam te pristup i želja za radom u PBZ-u. U konačnici komisijski se vrši odabir najbolje rangiranih kandidata. Kandidati koji prođu navedeni selekcijski postupak u pravilu pokazuju iznimno uspješne rezultate, dobro svladavaju sve poslovne zadatke i aktivno se uključuju u procese edukacije i osobnog usavršavanja.
MojPosao: Kako postupate prilikom regrutiranja stručnjaka iz drugih banaka, koji pokažu interes za radom u PBZ grupaciji?
Miroslav Halužan: PBZ prema zaposlenicima nastoji osigurati maksimalnu razinu "fair play" odnosa, a isto tako i u odnosu na konkurenciju. PBZ Grupa pruža vrlo širok spektar mogućnosti rada, usavršavanja i napredovanja, a to ambiciozni i kompetentni zaposlenici mogu u svakom trenutku prepoznati. Kao što sam već rekao puno se ulaže u edukaciju i razvoj zaposlenika tako da imamo zaposlenike za koje možemo reći da su na neki način "stasali" u Banci tj. prošli su put od pripravnika do direktora i štoviše potencijalno su vrlo zanimljivi i konkurenciji. Naravno, ukoliko netko želi otići iz Banke u neku drugu ili pak doći kod nas u Banku tada navedene situacije rješavamo sporazumnim putem na način da uvijek održimo korektan odnos i s "bivšim zaposlenikom" i naravno s potencijalnom konkurencijom.
MojPosao: PBZ je predvodnik u novim tehnologijama te i dalje sustavno razvija, jedinstvene proizvode. Jedan od takvih je i mPay usluga. Jeste li uspjeli uslugu plasirati na inozemno tržište?
Miroslav Halužan: Vezano za nove tehnologije i njihovu svakodnevnu primjenu dobro je istaknuti mPay servis, mogućnost bankarskog poslovanja putem mobitela.Ovaj servis spada u kategoriju najnaprednijih svjetskih tehnologija i razvijen je u suradnji s T-mobileom. Uz to se vežu i naša, čak četiri servisa Internet bankarstva namijenjena građanima i poduzećima. Ako izuzmemo, malobrojna osnovna softverska rješenja koja smo morali prihvatiti kao svjetske standarde, možemo ustvrditi kako su ovo 100% naši, hrvatski proizvodi. Potrebno je istaknuti i Pre-Paid, poznatije kao poklon kartice koje su, osim u Hrvatskoj, postale vrlo tražene i na području sjeverne Italije. To je jedan primjer izvoza našeg bankarskog proizvoda s kojim smo izvezli čak i dizajnerska rješenja i marketinšku kampanju koja je pratila prodaju kartica u Italiji.
Zatim, PBZ je bila prva na tržištu koja je započela s paketiranjem proizvoda, tako da danas nudimo poslovne pakete poduzetnicima, obrtnicima, te građanima prema poznatom konceptu Inovacija. Tu su još i mnogi drugi proizvodi kao što su fondovi, stambena štedionica, krediti, prva chip kartica, te mnogi drugi iz svih poslovnih dijelova Banke i Grupe.
MojPosao: U kojoj mjeri se potvrda vašeg imidža očituje kroz sponzorstva i donacije?
Miroslav Halužan: Sukladno poslovnoj politici u segmentu društvene odgovornosti i izgradnji vrijednosti branda, PBZ je iznimno aktivna na području humanitarnog djelovanja i da ne zaboravimo osobito one kojima je pomoć najpotrebnija. Privredna banka Zagreb u protekle tri godine donirala je i sponzorirala više od 3 milijuna eura raznim humanitarnim organizacijama i udruženjima, od domova napuštene djece, djece s poteškoćama u razvoju do razminiranja ratom ugroženih područja.
Potpora kulturnim projektima isto tako nedjeljiv je element zacrtanih smjernica. Iz tih razloga u našim poslovnim prostorima u Zagrebu, Rijeci, Slavonskom Brodu i drugim gradovima u Hrvatskoj organizirano je tijekom proteklih godina niz izložbi, među kojima možemo spomenuti hrvatske renomirane umjetnike poput Miroslava Šuteja, Ivice Šiška, Dubravke Babić, Ružice Dešković, zatim Ivice Propadala, Danijela Butale, Ivana Marekovića itd. Osim spomenutih odrednica, želja nam je organizacijom izložbe umjetničkih slika u poslovnici postići dva dodatna cilja. Ponajprije želimo moderan bankarski prostor nakratko oplemeniti novim sadržajem. Potom, želimo nagraditi one zbog kojih i organiziramo izložbu - naše klijente. Trenutačno je u našoj poslovnici u Račkoga 6 u Zagrebu postavljena izložba slika "Grad" mlade autorice Sonje Marjanović.
MojPosao: Što činite po pitanju zbližavanja svojih zaposlenika i stvaranja bolje radne klime?
Miroslav Halužan: Što se tiče stvaranja dobre organizacijske klime i boljeg timskog rada poduzimaju se aktivnosti koje sam već naveo ali nije ih zgorega ponoviti to su interna edukacija i team-building aktivnosti. Pri tome je važno istaknuti da se dobar dio sustava nagrađivanja po učinkovitosti temelji i na ostvarenjima manjih timova i odjela tako da je timski rad od velike važnosti za zaposlenike. Tu je nadalje mogućnost fleksibilnog radnog vremena te niz ostalih detalja pomoću kojih želimo stvoriti dobru i kreativnu atmosferu i staviti naglasak na rezultate rada tj. izbalansirati ih u odnosu na eventualne formalne pretpostavke koje Banka kao ipak relativno konzervativna institucija treba imati. Također unutar PBZ Grupe djeluju i neprofitne organizacije kao što su Sportsko društvo, Udruga dobrovoljnih davatelja krvi, Udruga bivših djelatnika – umirovljenika, Sindikat radnika. Svaka od tih organizacija pronašla je svoje mjesto unutar PBZ-a te na neki način zbližava ljude na jednoj drugoj – neformalnoj osnovi. Primjerice, Sportsko društvo svake godine organizira niz sportskih aktivnosti, natjecanja i sportskih događanja na kojima svoje sportske snage mogu odmjeriti svi zaposlenici. Također smo kroz sportske aktivnosti nazočni i u europskim okvirima te sudjelujemo na sportskim natjecanjima svih europskih poslovnih banaka.
Za sve detaljne informacije o načinu poslovanja Sektora za upravljanje ljudskim resursima i otvorenim radnima mjestima možete se obratiti na: posao@pbz.hr
(V.K.)