Upravo ste promaknuti na rukovodeću funkciju unutar tvrtke. Nakon što primite čestitke svih suradnika, uviđate kako u ovom trenutku počinjete upravljati istim tim ljudima.
Kako bi uspješno počeli raditi na višoj razini, morate izgraditi važne veze sa visokim menadžmentom bez udaljavanja od starih suradnika.
Uvijek imajte na umu kako način na koji vas doživljavaju stariji i novi suradnici može biti isto toliko važan koliko i kvalitetno obavljanje posla. Međutim, znate li kako se najbolje snaći u novonastaloj situaciji autoriteta i odgovornosti? I dok je svaka situacija specifična na svoj način, postoji nekoliko općih strategija koje vam mogu pomoći pri snalaženju u novoj ulozi. Donosimo vam nekoliko naputaka koji vam mogu pomoći pri snalaženju u novoj situaciji kada više ne upravljaju vama, već vi upravljate nekim.
Dostojno otiđite sa stare pozicije. To znači dovršiti sve projekte, ostaviti za sobom riješene zadatke te se pobrinuti da svog nasljednika posve upoznate sa novim dužnostima.
Odmah stvorite dobre odnose. Ciljano se potrudite upoznati svoje nove suradnike i cijeli tim koji će raditi pod vašim vodstvom. Saznajte koje su njihove odgovornosti.
Govorite u funkciji zajedništva. Umjesto uobičajenog iznošenja ambicija u prvom licu, na sastancima koristite zamjenice "mi" ili "naš". Na taj ćete način poticati smisao za suradnju.
Pokažite vjeru u svoje ljude. Uvide li kako im vjerujete, uložit će više truda u svoj rad i cijeniti vašu vjeru u njih.
Koristite snagu vaših novih suradnika. Oslonite se na iskustvo i znanje starijih zaposlenika. Saznajte što motivira vaše mlađe suradnike te im zatim postavite ciljeve.
Vodite se primjerima i vaše će osoblje ići za vama. Treniranje umijeća vođenja može vam pomoći pri savladavanju brojnih tehnika za upravljanje ljudima u poslovnom okruženju.
Njegujte osjećaj korporativne kulture. Oduprite se iskušenju da pokušate brzo mijenjati standardne operativne akcije, prije nego što u potpunosti upoznate okružje.
Razvijte fer i dosljedan stil upravljanja. Vršite jednaki nadzor nad svim zaposlenicima, pa čak i ako se u vašem timu nalaze stari prijatelji ili osobe koje vam i nisu baš drage.
Potražite novog suradnika ili mentora. Vaši kolege na istoj poziciji, mogu vam pomoći raznim savjetima ili vas uputiti u sve tajne poslovanja na visokoj razini te vas upoznati sa poviješću vašeg radnog mjesta prije nego ste vi stupili na tu funkciju.
Ulažite u svoj osobni život i ravnotežu. Možda ćete osjetiti kako vam ostaje malo vremena za vaš osobni život te je stoga važno održati pravilnu ravnotežu između osobnog života i posla, što je svakako preporučljivo s obzirom da i to može imati utjecaja na vaš profesionalni razvoj. Unaprjeđenje na bolju poziciju je uzbudljivo, izazovno, predstavlja nagradu za postignute rezultate, ali može biti i stresno. Međutim kako bi se penjali korporacijskim ljestvama, ključno je biti samouvjeren i svjestan odlučujućih pitanja na koje ćete proaktivnim pristupom, znati odgovoriti.
(V.K.)
Izvor:
Monster