Za nekoga tko se bavi kreativnim uslugama, kao što je oglašavanje i marketing, neodoljiv životopis i prikaz projekata na kojima je radio može širom otvoriti vrata novim mogućnostima u razvoju karijere, a loše sastavljen životopis i slab prikaz prijašnjih projekata prije će iznervirati nego impresionirati potencijalne poslodavce, pokazuje istraživanje američke tvrtke Creative Group provedeno na 250 ispitanika – izvršnih direktora marketinških i oglašivačkih tvrtki.
Gotovo 38% marketinških stručnjaka i stručnjaka za oglašavanje koji su sudjelovali u istraživanju kazali su kako su im loše napisani životopisi dosadni, a 31% ih smatra da je glavni problem kandidata to što u svom prikazu prijašnjih projekata loše organiziraju informacije. Čak 13% ispitanih stručnjaka za upravljanje ljudskim resursima ističu da kandidati navode previše informacija u svojim životopisima i prikazima prijašnjih projekata, a samo ih 7% smatra da kandidati navode premalo informacija.
Stoga je dobra ideja utrošiti nešto vremena i truda na to kako će životopis i prikaz prijašnjih projekata izgledati, a Crative Group nudi nekoliko savjeta za sastavljanje impresivnog prikaza prijašnjih projekata:
O svom prikazu prijašnjih projekata razmišljate kao o svom brandu. On bi trebao poslodavcu prikazati samu bit vaših sposobnosti i talenta – vještine i stil koje vaše projekte čine jedinstvenima.
Svaki dobar prikaz trebao bi sadržavati opis vašeg dotadašnjeg rada, vaš životopis i posjetnicu, a sve to bi trebalo biti obilježeno vašim stilom.
Pripremite "priču". Poslodavcu prikažite one projekte koji pokazuju kako ste klijentima osigurali pozitivan rezultat, a svakako napomenite i svoja ostala postignuća – nagrade i slično, te budite spremni to šire obrazložiti na intervjuu za posao.
Upamtite, "manje je više". Jaki ste koliko i vaša najslabija strana, pa budite selektivni pri izboru onoga što prikazujete. Poslodavci u pravilo očekuju prikaz 10 do 12 prijašnjih projekata, stoga je tanak, ali dobro usmjeren prikaz bolji od pretrpanog.
Prilagodite svoj prikaz organizaciji u kojoj želite raditi. Prije sastanka s poslodavcem, temeljito istražite tvrtku kako biste otkrili njene potrebe i vaše prijašnje projekte koji tome najbolje odgovaraju. Također, upitajte potencijalnog poslodavca o formatu prikaza i koliko ćete vremena imati na raspolaganju za izlaganje o tome.
Pozorno posložite prikaze. Metoda organizacije ovisi o klijentu s kojim se sastajete, vašem području specijalizacije i vašem iskustvu. Veliki poslodavci preferiraju prikaze koji sadrže uzorke usmjerene na ono čime se oni bave, a neki vas mogu ispitati i o vašim kvalifikacijama u drugim područjima. Dobro je prikaz posložiti kronološki, počevši od najsvježijih radova, kako biste naglasili svoj profesionalni napredak.
"Otvorite i završite s praskom". Prvi uzorak u vašem prikazu trebao bi biti vaš najbolji projekt, a završite u visokom tonu tako da na posljednje mjesto stavite projekt kojeg smatrate drugim najboljim. (T.B.)
Izvor:
Central Valley Bisiness Times