Poslovni bonton iziskuje rukovanje u svim poslovnim susretima, primjerice, intervjuu za posao, poslovnim sastancima, izrazima zahvalnosti i stoga je iznimno važno znati kako se rukovati. Rukovanje je prvi kontakt s poslodavcem, poslovnim partnerom ili intervjuistom na razgovoru za posao. Naime, već u prvim minutama susreta, na temelju rukovanja, osoba stvara dojam o vama. Primjerice, ako vam sugovornik pruži ruku i vi mu uzvratite blagim stiskom vjerojatno nećete ostaviti najbolji dojam. Uz pravilno rukovanje važno je da gledate osobu u oči jer direktan kontakt očima govori o iskrenosti vaših odgovora.
Donosimo vam savjete kako pravilnim rukovanjem ostaviti dobar dojam:
Kada se rukujemo?
Rukovanje je poslovni običaj dilem svijeta, pa tako i na razgovoru za posao. Ostvaruje se već pri prvom susretu i to na početku, ali i označava kraj komunikacije. Osoba koja pruža ruku pokazuje zanimanje za drugu osobu, otvorenost i samouvjerenost.
Kako se rukujemo?
Pravilan stisak ruke mora biti umjereno čvrst. Ispružite ruku otvorenim dlanom i ispruženim palcem prema gore. Stisak ruke neka bude kratak, dovoljna je sekunda. Tek toliko da iskažete poštovanje. Nemojte se previše približiti osobi s kojom se rukujete, dovoljno je da se nagnete tijelom prema sugovorniku dok pružate ruku, nasmijete se te izmjenite par riječi. Primjerice, prilikom pružanja ruke kažete svoje ime i iskažete simpatije prema sugovorniku. Također, na kraju razgovora pružite ruku i iskažite zahvalnost za izdvojeno vrijeme.
Što raditi s lijevom rukom?
Savjetujemo vam da lijevu ruku držite opušteno pored tijela. Naime, rukovanje s obje ruke koristi se kada čestitate prijatelju ili osobi koju poznajete dugi niz godina.
Što kada su vam dlanovi hladni ili znojni?
Ako su vam ruke kad ste uzbuđeni hladne, operite ih prije intervjua ili poslovnog sastanka toplom vodom. Također, ukoliko vam se dlanovi često znoje, nastojte obrisati ruku prije rukovanja jer znojni dlanovi izazivaju nelagodu kod druge osobe.(A.T.)
Izvor:
MSN