Tvrtka Tahograf d.o.o. izdala je "Priručnik o vođenju evidencije rada i odmora profesionalnih vozača", koji su poduprli Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka, Ministarstvo unutarnjih poslova i HGK.
Priručnik donosi sve propise u vezi s radnim vremenom i odmorom vozača, ponajprije kamiona i autobusa kod kojih su ovi instrumenti ugrađeni.
Direktorica Sektora prometa i veza pri HGK Ljubica Herceg, kaže kako su vozači nedovoljno upoznati s pravilima o poštivanju odmora, a o svojim su obvezama slabo informirani i njihovi poslodavci.
S druge strane, u zemljama EU povećan je nadzor nad pridržavanjem propisanih ograničenja u trajanju upravljanjem vozilom, obveznim odmorima profesionalnih vozača kao i ispunjavanjem obveza u pogledu vođenja evidencije te je od 2006. uveden u primjenu digitalni tahograf.
Usklađivanjem s propisima EU, Hrvatska će uskoro morati također uskladiti propise o korištenju tahografa i evidentiranja radnog vremena i odmora profesionalnih vozača, čime će morati uvesti i digitalni tahograf. Uvođenje digitalnog tahografa u EU započelo je 5. kolovoza 2005. godine kada su za to spremne članice mogle započeti s njegovom primjenom. Za sve druge članice EU, obvezna primjena bila je od 5. kolovoza 2006. s time da su morale biti spremne za izdavanje čip kartica od 5. svibnja 2006.
Inače, prema hrvatskim propisima kao i prema propisima EU vozač smije neprekidno na dan voziti 4,5 sati što je dnevno najviše 9 sati ili 90 sati tjedno.
Svi zakoni propisuju da vozač mora nakon 4,5 sata vožnje uzeti odmor od 45 minuta.
Prema hrvatskim propisima unutar 24 sata vozači se moraju neprekidno odmarati 11 sati, a prema EU propisima odmor mogu sa 11 sati smanjiti na devet.
(V.K.)
Izvor:
Poslovni dnevnik