Ne gunđajte i ne jadikujte. Zadržite uspravno držanje i osmjeh. Dodatno se potrudite i dokažite da ste u ovim teškim vremenima nezamjenjivi
Gospodarstvo je u nezavidnom stanju, a tvrtke svakoga dana najavljuju zatvaranje pogona i otpuštanja. No, i u ovim nepovoljnim uvjetima, netko će nesumnjivo opstati, a kako biste zadržali radno mjesto važno je slijediti nekoliko naputaka za zaštitu radnog mjesta, piše Ozren Podnar u Poslovnom dnevniku.
Za početak, stavite se u poziciju voditelja i razmislite s kime biste radije radili: osobom koja naglašava negativne strane svake situacije, ili s osobom koja hrabri i daje podršku?
Dobre vibracije
Neizvjesnost koja prati recesiju izaziva stresnu reakciju, a strah i napetost očituju se na licima i gestama većine čija egzistencija ovisi o prihodima od rada. No, važno je da širite dobre vibracije kada god ste u poslovnoj sredini, pa i onda kada niste u optimalnom stanju duha.
Poslodavci uza se zadržavaju radnike koji nude rješenja i ne podrivaju moral, dok se rado rješavaju onih koji djeluju obeshrabreno i jadikuju, neovisno o tome što ima valjanih razloga za to.
Stoga je izgradnja ugleda pozitivne osobe koja diže raspoloženje važna za osiguranje vašeg radnog mjesta. Ovo, naravno, ne podrazumijeva zbijanje šala sa situacijom i izigravanje klauna. Držite se uspravno i zadržite smiješak na licu. U suprotnome bi vaši nadređeni mogli zaključiti da bi vam otkazom napravili uslugu.
Biti pozitivan i dizati moral u radnoj sredini nije samo izvanredan marketinški potez za vas, nego i kolegama i nadređenima može uliti dodatnu snagu i pomoći im da ponesu kriznu situaciju.
Iskažite stručnost i neovisnost
Također, odlična taktika za zadržavanje radnog mjesta u krizi je da iskažete svoju stručnost i neovisnost. Pokažite poslodavcu da možete istovremeno obavljati nekoliko poslova te da ste zadatke u stanju izvesti brzo i djelotvorno.
Da bi vas nadređeni uočio i uvažio kao osobu s čijom pomoći može razvijati tvrtku bitno je da se "pružite" i izvan granica svoga radnog mjesta. Zaposlenici koji mogu unositi inovacije i razmišljati u hodu su rijetki, jer na njima počivaju i uštede i zarade.
Zatražite povratnu informaciju
S vremena na vrijeme tražite od nadređenih da se očituju o vašem poslu. I to ne o općenitom učinku, nego o konkretnom zadatku, jer traženje da vam se potvrdi jeste li uopće korisni zvučalo bi uplašeno i očajnički.
Kada od poslodavca zatražite povratnu informaciju, dajete mu do znanja da ste zainteresirani za čim kvalitetnije obavljanje posla. Tako se reklamirate bez hvalisanja i nametanja, te omogućujete nadređenom da vas zapazi.
Čak i ako pritom čujete neke kritike, one će biti blaže, a, još važnije, doznat ćete za njih prije nego što bi do vas doprle uobičajenim putem. Naime, kada se nadređeni odluči zaposlenika upozoriti na neke propuste, to je obično kada ih je već sit.
Umrežavanje i osobnost
Aktivirajte se i na polju umrežavanja i uspostavite čim više čvrstih društvenih spona s ljudima oko sebe, što vam također može uvelike pomoći u očuvanju radnog mjesta.
Tu je važno i da se ističete nekim svojim prednostima, tako da vas nadređeni vidi kao stvarnu osobu, a ne kao siluetu ili ime na papiru. Na sastancima se istaknite vrijednim prijedlozima ili primjedbama, a ne škrtarite ni na pitanjima i pohvalama. Sve navedeno možete činiti i bez ostavljanja dojma ulizice, već vrijednog timskog igrača. (T. B.)
Izvor:
Poslovni dnevnik