Košarica je u siječnju koštala 850 kuna, a sada iznosi oko 750 kuna
Cijene hrane sve su niže. Zaključak je to praćenja cijena koje je Večernji list provodio tijekom cijele godine u vodećim trgovačkim lancima u Hrvatskoj.
U svakom od njih, košarica s pedesetak, uglavnom domaćih proizvoda jeftinija je stotinjak kuna nego što je bila u siječnju. Tada se u prosjeku cijena košarice kretala oko 850 kuna, a sada iznosi oko 750 kuna. To ne treba čuditi, budući da su novčanici građana sve prazniji, pa su trgovački lanci zbog recesije i pada kupovne moći pokrenuli brojne prodajne akcije, piše Večernji list.
Najjeftinije osnovne namirnice
Trgovine su snizile cijene tisuća artikala i prepune su natpisa koji upozoravaju na najpovoljniju kupnju. U usporedbi s cijenama prikupljenima 26. siječnja 2009. godine, najviše su pojeftinile osnovne namirnice poput kruha, brašna, soli i šećera, ali i ulja te sira Podravca, koji je trenutačno na akciji u većini lanaca jeftiniji čak i 15 kuna.
Najveća razlika u cijenama između lanaca vidljiva je pri kupnji voća i povrća, a najčešći razlog tome je kvaliteta, ali i najmanja moguća ponuđena količina. No ni pojeftinjenje nije spriječilo pad maloprodaje, koja na kraju godine iznosi više od 15 posto.
Iduće godine još jeftinije?
"Na snazi je deflacija, barem na razini cijele godine, i konkurencija trgovačkih lanaca", zaključuje Goran Bakula, gospodarski savjetnik Nezavisnih hrvatskih sindikata.
"Lanci se izuzetno trude zadržati svoj dio kolača, odnosno kupaca. Nagli pad cijena dogodio se samo nekoliko puta – cijene su uglavnom padale postupno. Sljedeća će godina zbog krize biti jedna od najtežih. Cijene stoga neće moći rasti, no pitanje je koliko će moći padati. Pri snižavanju cijena trgovci prvo idu na maržu, potom na marketing, a treći bi stadij bio smanjivanje dobiti, no bez dobiti se gubi smisao poslovanja. Ipak, ovakva bi košarica 2010. godine mogla biti još jeftinija", predviđa Bakula. (V. K.)
Izvor: Večernji list