Konkurencija na radnim mjestima žešća je no ikada. Ako je u jednom odjelu na istoj poziciji više osoba s istim kvalifikacijama, a promaknuće može dobiti samo jedna, izgledno je da će doći do "trzavica".
Pritom bi se neki mogli poslužiti i "prljavim" trikovima. Nije neuobičajeno da neki zaposlenici tako ogovaraju svoje kolege pred nadređenim, te umanjuju njihove zasluge i trud. Naravno, menadžeri bi to trebali prepoznati i znati koji zaposlenik što i kako radi, ali što vi sami možete učiniti kako biste spriječili lošeg kolegu da vam okalja ugled?
Djelujte, ne reagirajte
Nemojte samo sjediti i čekati da vaš kolega "udara tempo" i određuje što ćete raditi. Umjesto da reagirate na ono što on radi, preuzmite kontrolu nad onim što vi radite.
Otvoreno razgovarajte sa šefom
Pitajte ga što trebate učiniti kako biste zaslužili unaprjeđenje. Potom zašutite i poslušajte ga što vam ima za reći. Ako počne s "Ne mogu vas unaprijediti oboje", kažite "To mi je jasno. Želim znati koje vještine trebam unaprijediti i koje projekte odraditi kako bih bio spreman za sljedeću stepenicu".
Redovito se sastajte sa šefom
Ovo je važno kako biste izgradili odnos i spriječili glasine i prije nego što počnu. Kratak 15-minutni sastanak sa šefom svaki tjedan vašem će šefu dati uvid u ono što radite i o čemu razmišljate.
Suočite se s kolegom
Pritom se ne misli na "urlanje", već na izravan i otvoren nastup u kojem ćete reći: "Znam da o meni govoriš stvari koje nisu istinite. Nemoj to više raditi. Ne lažiram svoj trud i zasluge. Sposoban sam raditi svoj posao. Pomno bilježim stvari i zabilježit ću i prijaviti svaki tvoj pokušaj da me oklevećeš". To će uzrokovati poricanje i optužbe da ste nesposobni i da lažirate podatke. To vas ne treba brinuti. Ovdje zapravo mijenjate paradigmu. Kolega sada radi ono što radi jer misli da će se s time izvući. Sada ste jasno dali do znanja da ste svjesni i da se s time neće izvući.
Ostanite pozitivni
Nakon što ste s kolegom porazgovarali o njegovom lošem ponašanju možete zaključiti i reći: "Važno je da dobro radimo zajedno kako bismo ostvarili svoje ciljeve. Želio bih imati dobar odnos s tobom". Nakon toga ostanite pozitivni. Ne žalite se i ne jadikujte. Ne ogovarajte ga iza leđa.
Sve bilježite
Bilježite što radite. Bilježite laži kolege. Kada sumnjate, zapišite.
Branite se bez da budete defenzivni
Ovo je teže nego što možda mislite. Kad vaš kolega tvrdi šefu da ste vi uzrok nekog problema, nemojte to pustiti, ali se nemojte niti žaliti na to. Samo ga u normalnom razgovoru upitajte ima li nekih problema kojima bi htio da se pozabavite. Neka on iznese probleme. Tada imate svoje bilješke o tome što ste radili kako biste dokazali da je ta percepcija pogrešna. Ako ste na sastanku, a vaš kolega kaže nešto neistinito, samo odgovorite: "Zapravo, to nije točno. Obavio sam X, Y, i Z. Kolega je obavio Q".
Očekujte da vaš šef nije idiot
To može, a i ne mora biti točno. Možda vaš šef i nije najbolji menadžer na svijetu, ali vjerojatno nije baš toliko glup. Šefovi obično prepoznaju kada jedan zaposlenik pokušava potkopati drugoga. Stoga, iako ne pažljivo dajete do znanja da se kolega neće izvući s klevetanjem i lažima, možete se ponašati i kao da vaš šef zna istinu. Ovo je nužno jer ćete inače samo biti frustrirani. (T. B.)
Izvor: bnet.com