U kraljevskom gradu Ninu i istaknutom turističkom središtu otvoren je muzej soli i suvenirnica Solane Nin.
Solana Nin ima 16 zaposlenih, a u sezoni se broj zaposlenih penje na 25. Muzej je otvorila Marija Dejanović, direktorica turističke zajednice grada Nina koja je izjavila da ovo područje sada postaje sadržajno bogatije te upotpunjava dosadašnju ponudu Solane Nin koja brojnim turistima iz cijeloga svijeta kroz muzej soli i suvenirnicu može kvalitetno prezentirati ljubav ovog kraja prema soli.
U sklopu izložbenog prostora posjetitelji, između ostalog, mogu kroz edukativne cjeline muzeja saznati o važnosti soli za ljudski organizam, pogledati jednostavne izložbene alate i opremu koji se koriste u tradicionalnoj proizvodnji soli, kupiti autohtoni hrvatski slani proizvod u dijelu suvenirnice, degustirati Cvijet soli, "kavijar soli" kako ga od milja često nazivaju ljubimci hrane, itd.
"Posebno mi je zadovoljstvo da jedna hrvatska solana može stati uz bok svjetskim solanama koje plasiraju Cvijet soli, francuski Fleur de Sel. Inače je Cvijet soli u kulinarskim krugovima neizostavan začin koji se dodaje u završnoj fazi pripreme jela", istaknuo je Mate Janković, poznati hrvatski chef, u svom uvodnom izlaganju o kulturi primjene Cvijeta soli u kulinarstvu.
Tijekom otvorenja, gosti su uz prigodne klapske pjesme uživali u degustaciji slasnih delicija, koje su pripremljene s prirodnom, nerafiniranom soli, ninskim draguljem, Cvijetom soli, a recepturu je, za ovu prigodu, pripremio Mate Janković.
Gostima su prezentirani i prvi primjerci novih proizvoda Solane Nin koji su pripremljeni s Cvijetom soli, a radi se o čokoladi, suhim keksima s okusom čokolade, lješnjaka, i ostalim okusima. Navedene je proizvode Damir Oštrić, direktor Solane Nin, idejno definirao, a poznata lička belgijka Christine Scholtes Čović ručno izradila za ovu prigodu.
"Otvorenje muzeja je tek jedna od naših aktivnosti koje smo strateški definirali u pozicioniranju Solane Nin na hrvatskom i svjetskom tržištu. Cilj nam je da postanemo jedna od svjetskih priznatih eko solana koja će kroz spoj tradicije i dodatno osnažen tim ljudi iznositi na svjetska tržišta autohtone ali i inovativne hrvatske slane proizvode", izjavio je Damir Oštrić, direktor Solane Nin.
Oštrić je, u pratnji turističkog vodiča, poveo goste na jedinstveni turistički obilazak prostranih polja Solane Nin kojima je pritom prezentiran cjelokupan proizvodni pogon i tradicionalni način "žetve" (berbe) soli. Gosti su, također, mogli prstima dotaknuti listiće Cvijeta soli koji su bili vidljivi u večernjim satima na površini salamure, a poneki su uzeli specifična mikronska sita koja koriste u "žetvi" ovog dragocjenog slanog proizvoda koji se može proizvoditi isključivo u solanama koje njeguju ekološku i tradicionalnu proizvodnju soli. Osnovni resursi Solane Nin u proizvodnji visokokvalitetnih eko soli su ljudska ruka, čisti okoliš, specifični klimatski uvjeti s brojnim sunčanim satima i pogodnim vjetrom, te izuzetan geografski položaj.