"Trebate zaboraviti na rutinsko obavljanje posla koji vam je dodijeljen. No, ako ste nezamjenjivi i nudite specifična znanja, platit će vam još više, kaže marketinški guru Seth Godin.
Način poslovanja danas se mijenja brže nego ikad ranije i da bi radnik održao korak, mora se prilagoditi jednako brzo. „Nažalost, većina ljudi to ne može učiniti u ritmu promjena na njihovom radnom mjestu, kaže marketinški guru Seth Godin u intervjuu za kanadsku televiziju.
Osnivač Squidoo-a, internetskog portala za kreiranje web stranica i autor 13 knjiga kaže da će se sadašnja recesija prometnuti u 'vječnu recesiju' zato što je došao kraj industrijskom dobu što znači kraj prosječnog radnika.
„Tijekom 20. stoljeća, dobio si posao i radio što ti se kaže do mirovine. Ljudi su odrasli na ideji da, ukoliko plaćaju poreze i budu poslušni, čeka ih sigurnost i mirovina. Sad kad je industrijska ekonomija gotova, trebate zaboraviti na rutinsko obavljanje posla samo zato što je vama dodijeljen“ kaže Godin.
„Ako ste vi prosječna osoba koja radi prosječan posao, uvijek će postojati drugi radnik koji bi na isto radnom mjestu bio za manju plaću. Drugim riječima, koliko se ne utrkujete do vrha, dospijet ćete na dno“, Godinova je poruka.
Što nam je činiti? Godin savjetuje da ne treba čekati tuđe naloge već uzeti karijeru u svoje ruke. Tako pisci, s kojima se Godin razumije kao autor 13 knjiga, ne trebaju izdavača, neka pronađu način i sami objave knjigu. „Došli smo do razdoblja kad nema velikih korporacija koje čekaju samo vas, vi se trebate ponuditi tržištu“ zaključuje.
No, postoje iznimke: specijalisti s određenim znanjima ne moraju se toliko prodavati jer će ih ljudi pronaći i platiti im još više. (M.D.)
Izvor: PragCap