Ako je suditi po ovome, Bill Gates svom kratkom imenu može zahvaliti svoje bogatstvo.
Želite li uspjeh, bilo bi dobro da skratite svoje ime. Barem na to upućuju rezultati istraživanja koju je proveo TheLadders portal, koji tvrdi da svako slovo 'viška' u imenu godišnju plaću pojedinca može smanjiti i do 3.600 dolara.
I dok oni s kratkim imenima mogu očekivati veću plaću, oni s dugim imenima trebali bi razmisliti o tome da ime skrate (npr. Christopher u Chris, Michelle u Michele itd).
Naime, TheLadders je usporedio 24 para imena poput Steve i Stephen, Bill i William, Sara i Sarah - rezultati su pokazali da je u svim slučajevima osoba s kraćim imenom imala i veću plaću, osim jedne iznimke (Larry i Lawrence, gdje je osoba duljeg imena zarađivala više).
Rezultati su pokazali da u top menadžmentu u osam od deset slučajeva muškarci imaju imena s pet ili manje slova i da je u pitanju skupina ljudi koja je u prosjeku zarađivala 10% više od ostalih ispitanika na sličnim pozicijama. Najpopularnija imena su: Bob, Lawrence i Bill.
"Izvršne direktore nadimak čini pristupačnijima", kaže John L. Cotton, profesor menadžmenta na Marquette Sveučilištu, koji je proučavao percepciju imena prilikom zapošljavanja. "Imena mogu biti previše impresivna ili zastrašujuća, a nadimak to može ublažiti".
Cotton kaže da ima sumnje u rezultate istraživanja koje je TheLadders proveo jer nije u pitanju reprezentativan uzorak.
“Mislim da ne možeš odabrati ime koje će ti donijeti više novca, ali možeš odabrati ime koje će ti priskrbiti manje novca", kaže. Prema rezultatima njegovog istraživanja, neobična imena kao što su Apple ili Moonbeam, Tyronne, Jamal i Latoya ne prolaze dobro u odnosu na uobičajena imena kao što su John ili Susan.
Inače, i LinkedIn je 2011. utvrdio da američki izvršni direktori imaju kratka imena ili nadimke kao što su Peter, Jack ili Tony.
Drugdje u svijetu s utjecajem i visokom plaćom povezana su nešto dulja imena: u Europi su na vrhu popisa imena izvršnih direktora bili Wolfgang, Xavier i Charles, dok su Roberto i Rajiv prednjačili u Brazilu i Indiji.
Iako je TheLadders svoje istraživanje provodio među američkim građanima, glasnogovornik portala istaknuo je da mnogi ispitanici dolaze iz različitih dijelova svijeta.
Izvor: Quartz