"Josipović je dobio šampanjac sa zlatnim listićima. Zar smo mu trebali dati bocu jeftinog vina?", čude se u Lutriji.
Hrvatska lutrija lani je potrošila dva milijuna kuna za reprezentaciju, pokazuje njihov Plan nabave roba i usluga. Taj novac potrošen je s pozicije Ureda uprave, iz čega proizlazi da su članovi Uprave mjesečno trošili više od 160.000 kuna na ručkove, čašćenja i druge troškove reprezentacije.
Bivša, dugogodišnja šefica Lutrije Vesna Bakran, za čijeg je osmogodišnjeg mandata tvrtka srljala u financijsku propast, potrošila je 800.000 kuna u opremanje svog ureda. Od nove uprave na čelu s Danijelom Ferićem očekivalo se da racionalizira svoje poslovanje.
Međutim, čini se da im ne ide lako.
Zlatni šampanjac
Partnerima na poslovnim večerama, kako doznaje Jutarnji list, poklanjali su pjenušac sa zlatnim listićima.
Ukupno su 2013. potrošili milijun i 962 tisuće kuna za reprezentaciju Ureda uprave, od čega je za usluge reprezentacije u zemlji i inozemstvu potrošeno 1,7 milijun s PDV-om, te 200.000 kuna u vlastitim proizvodima i trgovačkoj robi.
Član Uprave Dražen Kovač, nekadašnji direktor Plinacroa, kaže kako su optužbe o trošenju dva milijuna na reprezentaciju lažne i zlonamjerne i dolaze od onih koji su ljubomorni na njegove rezultate.
"Reprezentacija je smanjena za sedam posto u odnosu na 2012. i iznosi 314.385,8 kuna. U ovaj iznos ulaze troškovi ugošćavanja poslovnih partnera i distribucije promotivnih materijala. Direktori poslovnih jedinica imaju pravo reprezentacije u iznosu od tisuću kuna mjesečno, a članovi Uprave nemaju limita no u pravilu troše oko dvije tisuće kuna mjesečno. Nekada mi je i krivo zbog limita direktorima jer je jasno da je nemoguć ozbiljan poslovni ručak sa pet, šest važnih poslovnih partnera ugurati u taj budžet od 1000 kuna, pogotovo na mjesečnoj razini. Što da rade, da predstavnike najvažnijih korporacija vode na ćevape? - pita Kovač.
No zašto je onda u Planu naveden iznos od gotovo dva milijuna?
"To je trošak reprezentacije cijele kompanije, od direktora do svakog kasina koji igračima, primjerice, plati piće, što je normalno ponašanje u tom poslu", odgovara Kovač i dodaje kako se sve knjiži na Ured uprave jer je to 'knjigovodstvena stvar i njihov izbor na kojoj će poziciji voditi taj novac'.
Priznaje kako je nabavljeno više boca “zlatnog pjenušca” koje su poklonjene poslovnim partnerima na večeri uoči 40. godišnjice osnivanja tvrtke jer je “neozbiljno predsjedniku Republike pokloniti bocu jeftinog vina”.
"Ukupni trošak nabave promotivnih materijala, poput pjenušca, Rubikovih kocki, kravata i marama, bio je 247.000 kuna. Na sve elemente obilježavanja 40. godišnjice koja je trajala tijekom cijele 2013. potrošeno je 667.000 kuna, a u tu je cijenu uključeno brendiranje, dobrotvorna večera, prigodna izložba i bilten, dopisnice, posebne emisije, TV spotovi, oglasi...", kaže Kovač.
Tvrdi da Lutrija odlično posluje.
"Prihodi Hrvatske lutrije bili su prošle godine 499 milijuna kuna, što je za 50 milijuna kuna više nego lani. Godinu 2013. ćemo zatvoriti s dobiti, a tvrtku smo naslijedili kada je godišnji manjak bio deset milijuna kuna. Očigledno nekome smetaju naši rezultati", zaključuje Kovač.
Izvor: Jutarnji list