Poslovni dar dio je poslovne komunikacije. Osim što pokazuje zahvalnost na uspješnoj suradnji, poklon može biti i dio marketinga kojim se podiže ugled tvrtke.
No, prije nego odlučite zapakirati poklon poslovnom partneru ili suradniku, valja voditi računa da poklon bude takav da može biti uručen na nekoj zajedničkoj svečanosti.
Što darovati poslovnom partneru
Darovati se može sve što predstavlja djelatnost tvrtke, rokovnici, kalendari, privjesci, kišobrani, kalkulatori, penkale, knjige.
Najviše će se cijeniti da u poklon ukalkulirate osobno zanimanje ili hobi poslovnog partnera.
Mogu se poklanjati i slatkiši, autohtoni proizvodi i suveniri.
Onima koji puno pišu najčešće se poklanja komplet pribora za pisanje, ali bez reklamnog natpisa.
Tu su i digitalni stolni satovi, kutije za olovke, termometar, etui za poslovne kartice, torbe za dokumente, oznake za prtljagu, etui za olovke, a sve popularnije su i kravate i marame.
Što nikako ne smijete pokloniti
Tajnici u tvrtki partneru ne bi se nipošto smjela pokloniti torbica ili kozmetika.
Poslovnom partneru ne poklanjajte poslovnu torbu ili novčanik jer asocijacije mogu biti svakakve.
Nipošto se u blagdanskom poklonu ne smiju naći zajedno marama, parfem i novčanik za ženu ili primjerice kravata, novčanik i remen za muškarca jer to ostavlja dojam da poklon daje socijalna služba, a ne partner koji cijeni vašu suradnju.
Kada uručiti poklon
Za poklanjanje, kaže bonton, treba odabrati domjenak, ručak ili večeru, svečani prijam ili slične prigode.
Onaj koji prima poklon trebao bi ga odmah otvoriti i zahvaliti. (A.T.)
Izvor:
Slobodna Dalmacija