Bez obzira je li liječnik odjeven u liječničku odoru ili neobaveznu odjeću, to neće imati utjecaja na zadovoljstvo pacijenta, pokazuju rezultati istraživanja koje je vodio Richard L. Fischer s medicinskoga i stomatološkog fakulteta u New Jerseyu.
Fischer navodi kako rezultati proturječe uvriježenom mišljenju da odjeća utječe na pacijentovu predodžbu o liječnikovoj kompetenciji i profesionalnosti.
Istraživanje je provedeno u razdoblju od tri mjeseca, na uzorku od 1.116 žena koje su došle na pregled novom ginekologu.
Tijekom istraživanja pacijentice nisu znale da je 20 liječnika koji su sudjelovali u istraživanju dobilo zadatke da na tjednoj bazi mijenjaju svoj izgled i odijevaju se na različite načine, poput sportskog, poslovnog ili kao da se spremaju za operaciju.
Nakon pregleda, pacijentice su ispunjavale upitnik kojim se propitivala liječnikova stručnost i profesionalizam te njihovo zadovoljstvo pregledom. Rezultati su pokazali kako liječnikova odjeća nije nimalo utjecala na ukupno zadovoljstvo pacijentica niti mišljenja o liječnikovoj stručnosti.
Dodajmo kako je u istraživanju sudjelovao jednak broj liječnica i liječnika te su autori istraživanja zaključili kako odjeća nema nikakve povezanosti sa zadovoljstvom i lojalnosti pacijenata, već dobar odnos s liječnikom.
(V.K.)
Izvor:
ajog.org