"Zlostavljanje na poslu" često asocira na fizički sukob među zaposlenicima, no jeste li se upitali je li uredsko ogovaranje također zlostavljanje?
Ogovarati nije isto što i razgovarati, a neistinite priče kod osobe mogu izazvati ljutnju, povrijeđenost, pa čak i bol.
Biti predmet ogovaranja u krugu kolega na poslu nije zavidna situacija jer s vremenom postanete omražena osoba. No činjenica je da u svakoj tvrtki postoje pojedinci koji potiču ogovaranje te šire glasine o drugima koje su često neistinite.
Također, činjenica je i da oni koji su svjesni da "govoriti nekomu iza leđa" nije korektno ponašanje, ipak sudjeluju u takvim razgovorima i često se naslađuju tuđim problemima.
Zašto je tome tako? Stručnjaci tvrde da je čovjek biće koje ne želi biti samo, pa tako i sama pomisao na to da se jedna osoba pokuša suprotstaviti drugoj može potaknuti strah da bi naknadno mogla biti ignorirana od društva.
Mnogi su razlozi zbog čega jedna osoba ima potrebu pričati o drugoj. U većini slučajeva to se dešava kao rezultat "obrambenog mehanizma" pa osoba ističući tuđe želi prikriti svoje nedostatke.
Drugim riječima, osobe koje potiču uredska ogovaranja najčešće to čine kako bi se na neki način "obranili" od poslovnih suparnika te ih prikazali u lošijem svijetu.
Nadalje, postoje i one osobe koje žele privući pažnju na sebe pa uz "zanimljive priče" pronalaze "poslovne prijatelje".
Ipak, ako želite da vas na poslu prati dobar glas stručnjaci savjetuju izbjegavanje sudjelovanja u takvim razgovorima.
(A.T.)
Izvor:
management-issues.com