Usprkos porastu cijena energenata i hrane, samo 18% Amerikanaca ove će godine "dvaput promisliti" prije no što krene u kupovinu božićnih darova, dok će većina Amerikanaca za predstojeće blagdane na poklone potrošiti prosječno 570 dolara, pokazuje ovogodišnje istraživanje revizorsko-konzultantske tvrtke Deloitte pod nazivom "Pregled potrošnje u vrijeme blagdana".
Svota je to svega 15 dolara manja od potrošnje zabilježene u 2006. Iako čak 41% ispitanika očekuje da će smanjiti svoju blagdansku potrošnju, umjesto na darovima, štedjet će uglavnom na zabavi, donacijama u dobrotvorne svrhe, božićnim ukrasima i odjeći.
Prosječni će Amerikanac kupiti ove godine 23 božićna poklona, a Amerikanka čak 26.
Dvije trećine ispitanika planira osim klasičnih poklona darovati i poklon-bonove, za koje će izdvojiti 200 dolara. Čak 39% Amerikanaca radije bi dobilo poklon-bon na temelju kojeg će sami odabrati dar negoli klasični "paket s mašnom".
Čak 63% američkih kupaca želi imati mogućnost odabira raznih oblika kupovine: u dućanima, putem interneta, kataloga i pozivnih centara. Iako je on-line kupnja i dalje u porastu, trgovci ne miruju, te uvode još novije prodajne alate poput mobilnog marketinga i blogova koji omogućuju razmjenu dojmova o proizvodima.
U svjetlu nedavnih povlačenja proizvoda za koje se ispostavilo da su opasni po zdravlje, raste zabrinutost kvalitetom uvoznih proizvoda. Tako je preko polovice ispitanika izjavilo da zemlja porijekla proizvoda utječe na njihovu odluku o kupovini, a čak 38% ih smatra da prehrambeni proizvodi iz drugih zemalja nisu sigurni. (A.T.)