Stiglo je opet "ono" doba godine kada primamo pozivnice za proslave, partyje i zabave naših poslovnih partnera. Ove godine možda čak i ranije no što je dosada bilo uobičajeno: primile smo pozive i otišle na nekoliko proslava već prošloga tjedna.
Zaključile smo da je odluka organizatora bila pametna: kraj studenog mjeseca možda je ipak bolji termin za organizaciju od prosinca, vjerovatno je lakše planirati termin i prostor, kao i paziti da u istom danu pet Vaših najjačih konkurenata ne organizira zabavu u isto vrijeme...
Što je za nas dobra proslava?
Govorimo iz iskustva, bile smo i organizatori i gosti na mnoštvu formalnih, neformalnih, manje ili više opuštenih proslava. Ako ste organizator, sugeriramo Vam da ne zaboravite detalje u borbi s velikim organizacijskim zahtjevima: možete sve dovesti do savršenstva, no gosti neće biti zadovoljni ako je npr. prostor za odlaganje garderobe mjesto gdje je najveća gužva, i pri dolasku i pri odlasku.
No, što je uistinu važno da Vaši poslovni partneri i gosti napuste proslavu s komentarom: "Bilo je stvarno izvrsno!"?
Smatramo da je važno da sama proslava bude organizirana u skladu s korporativnom kulturom tvrtke. Vašu korporativnu kulturu Vaši partneri sasvim sigurno znaju prepoznati, gluma velike pompoznosti ili nasilne opuštenosti neprirodno je stanje koje gosti mogu osjetiti odmah pri ulasku.
Što je to korporativna kultura? Možete pronaći niz definicija i literature, no recimo da ćemo je u ovom tekstu definirati kao "skup normi ponašanja, moralnih i socijalnih vrijednosti unutar tvrtke, baziran na vjerovanjima, stavovima i prioritetima zaposlenih".
Svaka tvrtka ima svoj jedinstveni set kulturnih ili vrijednosnih normi. Većina tvrtki ne pokušava svjesno kreirati određenu korporativnu kulturu. Obično se i stvara nesvjesno, temeljem vrijednosti menadžera na vrhu ili osnivača.
Postoje razni modeli kreirani kako bi se proučavala i klasificirala kulturna različitost tvrtki. Jedan model, Hofstede Orientation Model, klasificira korporativnu kulturu temeljem ovih pet elemenata:
Individualna/Kolektivna orjentacija: razina na kojoj se ponašanje zaposlenih regulira.
Centralizirana/Decentralizirana orjentacija: stupanj kaskadiranja odgovornosti na niže razine menadžementa ili zaposlenika i stupanj primjene formalnih načina upravljanja.
Orjentacija nesigurnosti/sigurnosti: stupanj u kojem zaposlenici osjećaju nesigurnost radnog mjesta i relativna važnost pravila, dugoročnog zapošljavanja i prisutnog napredovanja na dobro definiranim korporativnim ljestvama.
Orjentacija dominantnih vrijednosti: kakve su Vaše dominantne vrijednosti: npr. asertivnost, formalna struktura, fleksibilnost, profit iznad svega, snalažljivost u kompenzacijama ili društveno odgovorno poslovanje…
Kratkoročna/dugoročna orjentacija: vremenski termini su korišteni u smislu pristupa zadržavanju zaposlenika, kratkoročno u smislu želje tvrtke za većom izmjenom zaposlenika nasuprot dugoročnoj koja uključuje sve elemente dobrog upravljanja ljudskim resursima.
Dakle, vlasnici, menadžeri i organizatori blagdanskih proslava trebali bi uvažiti korporativnu kulturu. Ako je možda i opisana u misiji, viziji i ciljevima poduzeća – tim više! I proslave su dio korporativne komunikacije prema zaposlenima, jednako kao i prema partnerima.
Odlazeći s jednog partyja prošlog tjedna, primjetile smo kako smo obadvije bile nasmijane, vesele i zadovoljne. Da, komentar je definitivno bio: "Kako dobra proslava!" Zašto? Ponavljam, zato što je sve bilo savršeno u skladu s korporativnom kulturom tvrtke, ponašanjem glavnog menadžera ali i zaposlenih s kojima smo razgovarale tijekom večeri. Čestitke organizatorima!
Dobili ste pozivnicu? U redu, vrijeme je da se nađete s poslovnim partnerima u malo neformalnijem okruženju, zajedno proslavite i razgovarate o drugim temama osim posla.
Poštujte osnovna pravila lijepog ponašanja: lijepo ponašanje jest tema za sebe, no ovaj tekst Vam neće dati 10 lakih savjeta kako biti pristojan – vjerujemo da to i jeste.
Krenimo od nekih "kvaka" koje i najiskusnijima mogu promaknuti:
Pročitajte dobro pozivnicu: ako na pozivnici piše R.S.V.P. ponovo upotrijebite pretraživač, ako ne znate što to znači. Ako ste potvrdili dolazak, nastojte održati obećanje. Potvrdom dolaska planira se hrana, piće i još neki drugi troškovi vezani uz broj uzvanika. Osim toga, ponekad Vaš nedolazak može privući više pažnje (ili priče…) od dolaska, zar ne?
Odgovarajuće se odjenite: dostojanstvo i dobar ukus su ključni. Koliko god party bio neformalan, vjerujte: sve se gleda.
Sjetite se: svaka poslovna zabava prilika je i za networking. Malo manje formalna atmosfera od poslovnih sastanaka prilika je i za opuštenije razgovore; većina ljudi na partyjima nerado govori o poslu (nekad je i prebučno za bilo kakav smislen razgovor), zato nastojte saznati nešto o svojim partnerima i izvan opisa radnog mjesta.
Obratite i pozornost na govor tijela: pozdravljajte partnere gledajući ih u oči, neka Vam rukovanje bude pravilno čvrsto i ravnopravno, a opće držanje samopouzdano.
Zahvalite se domaćinu ili organizatorima: uostalom, vrijeme je godine u kojem trebamo biti zahvalni za sve što imamo. Ovo uključuje i mogućnost odlaska na proslave!
U sljedećem članku pročitajte odgovore poslovnih trenerica na vaša pitanja!