Većina europskih IT menadžera ima visoki stupanj ekološke osviještenosti, pokazuje nova studija napravljena u suradnji s kompanijom Lenovo.
U istraživanju je sudjelovalo više od 600 direktora i IT menadžera u srednje velikim kompanijama u Velikoj Britaniji, Francuskoj i Njemačkoj, a rezultati pokazuju da bi velika većina njih (čak 82%) odmah platila veću cijenu za energetski učinkovitiji proizvod.
Također, čak 60% IT menadžera koji su sudjelovali u istraživanju izjavilo je da trenutno koriste računala koja nisu energetski učinkovita ili nemaju status EPEAT, budući da se status EPEAT prvi put pojavio u lipnju 2006. godine.
Gledajući prema zemljama, u Francuskoj 66% IT menadžera trenutno koristi računala koja nisu energetski učinkovita ili nemaju status EPEAT. Slično stanje je i u Velikoj Britaniji gdje je taj postotak 65% dok se u Njemačkoj 50% IT menadžera služi energetski učinkovitim računalima.
Među glavnim karakteristikama računala, poput funkcionalnosti, energetske učinkovitosti, dizajna i branda, funkcionalnost je izabrana kao najvažnija osobina za korisnike diljem Europe.
U Velikoj Britaniji ispitanici nisu odani brandu, a dizajn im nije važan, pa je njih 53% izabralo funkcionalnost kao najvažniju osobinu računala, iako bi se 31% prije odlučilo za kupnju temeljenu na povoljnijoj cijeni.
U Francuskoj su IT menadžeri malo više odani brandu i malo više obraćaju pozornost na dizajn, ali 34% njih se složilo da je funkcionalnost najvažnija osobina koja utječe na donošenje odluke prilikom kupnje. Poslije funkcionalnosti, 32% IT menadžera izabralo je cijenu kao ključni faktor prilikom kupnje računala.
Što se pak Njemačke tiče, tamo je 54% IT menadžera izabralo funkcionalnost kao odlučujući razlog kupnje, a kao i kod drugih zemalja iza funkcionalnosti nalazi se cijena sa 24 posto. (V.K.)
Izvor:
Poslovni dnevnik