...i koliko se razlikuje od misije tvrtke u kojoj radite...
Velik broj tvrtki u Hrvatskoj poradio je na kreiranju misije, vizije i ciljeva. Vidjele smo ih u raznim oblicima: otisnute na podlošcima za miša, velikim plakatima u hodnicima tvrtki ili male, uokvirene izjave okačene na zidovima ureda.
Neke su jednostavne i kratke, neke bombastične i pisane biranim riječima. Kada bi ih pitale, poprilično rijetko su zaposleni s kojima smo radile znali svojim riječima (ako već ne od riječi do riječi) izraziti misiju i ciljeve tvrtke u kojoj rade.
No, naše pitanje danas jeste: da li ste ikada napisali osobnu misiju i ciljeve? Misija neke tvrtke piše se zato da bi zaposlenima dala usmjerenje, to bi trebala biti nit vodilja, objašnjenje zašto neka tvrtka postoji i odgovor na pitanje: čime se mi bavimo? Što je naš posao? Po čemu smo jedinstveni?
Neke tvrtke pristupaju izradi misije tako da je top menadžement osmisli i napiše, spuštajući je "odozgo prema dolje", bez preuzimanja i prepoznavanja svoje uloge u njoj od strane zaposlenika. Vlasništvo nad misijom tada i nisu preuzeli zaposlenici, ma koliko god gledali otisnutu misiju na zidu svojih ureda.
Manjina tvrtki pristupa izradi misije onako kako bi se to i trebalo raditi, ili iz razloga što ne znaju, ili što se misiji pristupa po principu "svi to imaju – idemo i mi".
Ponavljamo: da, velik broj tvrtki ima pismeno izraženu misiju. Dok čitate naš tekst, pomislite na misiju svoje tvrtke. No, i ako je znate napamet, naše pitanje danas je: da li ste definirali svoju osobnu misiju, ciljeve i vrijednosti?
Možemo pretpostaviti da ćete se lakše identificirati s misijom i ciljevima tvrtke ako imate izraženu svoju osobnu misiju i ciljeve. Ponekada jednostavno zaboravite što je uistinu važno u onome što radite. Izrada i pisanje osobne misije pruža Vam mogućnost da ponovo utvrdite i prepoznate što je važno i možda donesete neke nove odluke koje se mogu odnositi i na daljnji tijek Vaše karijere.
Stephen Covey, autor "Sedam navika uspješnih ljudi", kaže kako je postavljanje osobne misije "povezivanje s Vašom jedinstvenom svrhom, ispunjavanje koje Vam donosi istinsko zadovoljstvo."
Pisanje osobne misije ipak se razlikuje od pisanja misije neke tvrtke, no osnovne postavke su iste. U samom procesu pisanja svoje misije imate mogućnost ustanoviti što je za Vas važno, pogotovo ako ramišljate o promjeni radnog mjesta ili novim smjerovima u karijeri. Tražite li novi ili prvi posao, osobna misija pomoći će Vam da se prepoznate u misiji i ciljevima tvrtke – potencijalnog poslodavca.
U ovom ljetnom razdoblju, isprepletenom korištenjem godišnjeg odmora, možete pronaći malo vremena za osmišljavanje vlastite misije i definiranje osobnih ciljeva.
Pitat ćete nas vjerovatno kako da tome pristupite – ponovo ćemo citirati Coveya koji kaže da može pomoći ako zamislite proslavu svog osamdesetog rođenadana ili pedesete godišnjice vjenčanja i zamislite što bi Vaši prijatelji ili obitelj rekli o Vama i Vašem životu, o tome kakvi ste bili kao čovjek, kojim vrijednostima ste se rukovodili i koji su Vam ciljevi bili najbitniji. Postoji više mogućnosti procesa izrade osobne misije, a Vaš coach može uvijek pomoći u procesu.
Zašto uopće napisati osobnu misiju?
Ponavljamo, zato što je Vaša osobna misija važna. Zato što, ako Vam je jasna, lakše određujete što ćete raditi i koliko ćete se oko bitnoga potruditi. Vjerovatno ste se barem jednom našli u situaciji da jednostavno ne znate što biste i kako željeli raditi u životu. Još teže je ponekad odogovoriti na pitanje zašto uopće radimo, to što radimo. Vaša osobna misija, ciljevi i vrijednosti pružit će Vam odogovor na ova pitanja.
U sljedećem članku pročitajte odgovore poslovnih trenerica na vaša pitanja!