Kako i zašto upravljati svojim šefom
Čitajući jedno od istaživanja koje je proveo MojPosao, najčešći uzrok "Uredskog bijesa" su nadređeni. Pogledate li još neka istraživanja, poput onog Gallupovog koje kaže: "Ako tvrtka izgubi kvalitetnog zaposlenika, krivca tražite u njegovom nadređenom", spoznajete da su menadžeri, šefovi, nadređeni – kojim god ih imenom zvali - "optuženi" za puno toga.
Hmmm. Istina je da je utjecaj njihovog rada velik, no pokušajte ipak razmisliti da li ste se ikada na svom radnom mjestu pokušali baviti "menadžmentom svog menadžera"? Sad se već možda pitate o čemu govorimo?!
Sasvim sigurno ne govorimo ni o kakvom obliku manipulacije, već o stvaranju veze koja se temelji na međusobom uvažavanju i poštovanju.
Ovdje nije riječ o "ulizivanju", "uvlačenju", "titranju" (zapravo, kad malo promislimo, hrvatski jezik obiluje mnoštvom zanimljivih i pitoresknih riječi kojima se opisuju ljudi koji nastoje na svakojake načine steći naklonost sebi nadređenih osoba – ako znate neku novu i zanimljivu riječ koju do sada niste čuli, svakako nam je javite...).
Razlog zašto bismo trebali željeti upravljati svojim šefovima je slijedeći: zato da dobijemo resurse potrebne kako bismo najbolje obavili posao, ne samo zbog sebe, već i zbog našeg šefa i naše tvrtke.
Menadžment menadžera može se opisati kao aktivno nastojanje i rad na uspostavljanju zdravih odnosa, utemeljenih na međusobnom poštovanju i razumijevanju – uz prihvaćanje vlastitih ali i šefovih snaga, slabosti, ciljeva, radnih navika i potreba.
Sada kada smo odredili što to jest upravljati svojim šefom, pogledajmo kako to možete i napraviti:
Drugi, pak, više vole čitati – draže im je prvo pogledati informaciju u pismenom obliku, razmisliti o njoj, pa tek onda dogovoriti razgovor s Vama. Zašto se tome ne biste prilagodili? Način donošenja odluka također može biti različit. Neki šefovi vole biti konstantno u tijeku – zato ih redovito izvještavajte.
Neki pak vole delegirati u pravom smislu riječi – njih informirajte na način kako ste se i dogovorili prilikom preuzimanja posla, ne opterećujte ih odlukama koje su ionako Vama prepuštene na donošenje.
No, isto tako, jasno komunicirajte svoja očekivanja kako biste bili sigurni da su u realnim okvirima. Pokušajte pregovarati sa šefom da prihvati ona Vaša očekivanja do kojih Vam je i najviše stalo. Još nešto: ne dolazite šefovima samo s problemima, ako i dolazite, pripremite barem dva moguća rješenja!
Da li je zaista menadžer kriv baš za sve? Ne vjerujemo. Bolji radni odnosi između nadređene i podređene osobe ne mogu se odrediti jednostranom odgovornosti, zar ne?
Menadžment menadžera može rezultirati većom učinkovitosti, bržim donošenjem odluka i jednostavno boljim poslovnim rezultatima za sve uključene strane.
Želite li saznati više, uvijek se možete obratiti coachevima Mislione!