Čak 59 posto Amerikanaca planira ove godine smanjiti svoju blagdansku potrošnju, njih 81 posto ima namjeru veći broj darova kupiti na rasprodaji, a 17 posto ih planira svojim najbližima darovati poklon-bonove za benzin
Čak 59 posto Amerikanaca planira ove godine smanjiti svoju blagdansku potrošnju.
Tako će građani najmoćnije države na svijetu pokušati naći ravnotežu između jake tradicije blagdanskog darivanja i ekonomske neizvjesnosti koja ih tjera da preispitaju svoje dosadašnje kupovne navike.
Još otplaćuje kredite za prošlogodišnje darove
Ipak, prosječni će Amerikanac kupiti 21 blagdanski dar, na koji će ukupno potrošiti 532 dolara. Rezultati su to istraživanja Godišnji pregled blagdanske potrošnje koje konzultantsko-revizorska tvrtka Deloitte provodi već 23. godinu zaredom.
Rekordni broj potrošača ima pesimističan pogled na ekonomiju. Preko polovice Amerikanaca očekuje da će ekonomija tijekom iduće godine i dalje slabjeti, dok ih 20 posto nije sigurno hoće li sljedeće godine uopće zadržati svoj posao.
Kao glavni razlog za manju potrošnju dvije trećine ispitanika navodi više cijene prehrambenih proizvoda i energenata, dok ih nešto manje ističe slabljenje ekonomije i neizvjesnost u vezi radnog mjesta. Neki potrošači imaju još jedan dobar razlog da se suzdrže od pretjerane božićne kupovine.
Naime, 11 posto Amerikanaca toliko je pretjeralo u shoppingu da još uvijek otplaćuje kredite za prošlogodišnje darove.
Prosječni će Amerikanac kupiti 21 blagdanski dar
Za ove blagdane, Amerikanci će najviše štedjeti na prigodnim dekoracijama i uređenju kuće. Očekuje se i pad potrošnje na odjeću i izlaske, a donekle i na dobrotvorne priloge koji se tradicionalno daju za blagdane.
Zanimljivo je da se najmanji pad potrošnje, od svega 6,5 posto, očekuje u vezi klasičnih božićnih darova, za koje Amerikanci planiraju u prosjeku potrošiti čak 532 dolara. Prosječni će potrošač ove godine kupiti 21,5 poklona, što nije značajniji pad u odnosu na 23, koliko ih je kupio prošle godine.
Čak 81 posto potrošača kupit će veći broj darova na rasprodaji, dok 58 posto planira smanjiti broj odlazaka u blagdanski shopping kako bi uštedjeli na benzinu. S tim energentom povezana je i činjenica da čak 17 posto Amerikanaca za ove blagdane planira svojim najbližima darovati poklon-bonove za benzin. (A.T.)
Izvor:
Deloitte