Zašto Vam za kuhanje rakova nije potreban poklopac?
Uredska politika dio je svakog našeg radnog dana, ma koliko smo uspješni u njoj. Što je obilježava?
Dokazivanje moći, uspostavljanje "reda kljucanja" i ostvarivanje utjecaja na stvari koje su možda i izvan Vašeg autoriteta, između ostaloga.
Pridržavanje uredskih pravila važno je za Vaš svakodnevni život na radnom mjestu, bitno za napredovanje u karijeri ili brzo uklapanje na novom radnom mjestu.
Mijenjate li tvrtku, važno je saznati i prije prvog radnog dana "nepisana pravila" : kako se mjeri uspjeh, kako se donose važne odluke, koje se vještine/kompetencije cijene ili, na primjer, tko uistinu odlučuje (ne nužno osoba koja je Vama nadređena, zar ne?). Dobra uredska politika motivirajuća je za sve, loša je pakao na radnome mjestu. Uz nju idu i glasine, tračevi i priče...sve one mutne vode koje svakako želite držati što dalje od sebe.
Možete reći da Vi ne želite imati ništa s politikom u bilo kakvome obliku, kamoli u uredu, no – varate se. Igrali ili ne, Vi ste sudionik igre. A ova igra može biti važna za uspješnost Vaše karijere. Ako niste uključeni u nju, možda će Vaši talenti biti zanemareni, vještine nepriznate, a i sami se možete početi osjećati kao da ste "izvan tijeka".
Ljubomora, zavist i zloba
U ovotjednoj temi želimo razmotriti pitanje uredske ljubomore. Ne znam da li ste je osjetili, ja sigurno jesam – i to opako. Radite vrijedno, uporno i vidno uspješno. Šef Vas nagradi (recimo, novčano!) za uspješno obavljen radni zadatak.
Okrećete se prema kolegama u uredu s ushitom u očima, krajnje povišene razine adrenalina i vrlo, vrlo raširenih krila. No, u dubini očiju Vama vrlo bliskih ljudi u uredu vidite ne-baš-tako-prijateljsku refleksiju. Gotovo fizički možete osjetiti zavist, zlobu i ljubomoru. Osjećaj je kao da plivate u dječjem bazenu prepunom morskih pasa, a još se uz to pitate: "Zašto?Pa ja sam to zaslužila/zaslužio?!"
Uredska politika u pravilu postaje "prljava" kada jedna osoba odluči krenuti prema svome osobnom profesionalnom napretku ili probitku.
Zato o uredskoj politici i treba razmišljati kao o igri razvijanja strategije, putem koje ćete moći pridobiti sredstva i utjecaj potrebne za postizanje svojih ciljeva. No za razliku od pristupa "tko je jamio-jamio je", dugoročno će pobjedu odnijeti osobe koje imaju vještine diplomacije, sklapanja saveza i okupljanja ljudi, ali i poštovanja prema ljudima oko sebe.
Sindrom raka u loncu
Ako se i drznete napredovati mimo drugih, uredska politika može pokazati svoje najgore lice. Ovdje je zgodna paralela razmisliti što se događa kada stavite puno rakova u lonac vrele vode. Ne treba Vam poklopac. Ako jedan rak ispliva na površinu i približi se rubu lonca, ostali rakovi će ga odmah i složno povući nadolje, u pokušaju vlastita bijega.Sve dok nisu svi podjednako i temeljito skuhani...
Radite li u okolini gdje Vas rakolika bića nastoje svim silama baciti na dno lonca, gazeći ujedno grubo preko Vaših leđa, što možete učiniti?
Govorilo se o tome na Vašem radnom mjestu, ili ne, uredska politika postoji i prisutna je. Opet, priznali ili ne, ma koliko god Vi kompetentno i vrijedno radili, ako niste vješti i u ovome području, vrlo vjerovatno se i nećete penjati korporativnim ljestvama.
U uredskoj politici najuspješniji su oni koji iskazuju empatiju, asertivni su, dobro upravljaju sobom u vremenu i vide sebe i svoju ulogu unutar tima. I, ne zaboravite: kao i u svakom sportu – što više vježbate, bit ćete sve bolji i bolji!