Savjeti o savjetima savjetodavaca
Svakih nekoliko mjeseci priređuju se konferencije na kojima svjetski slavni gurui menadžmenta ili liderstva dijele svoje savjete, pripovjedaju o svom iskustvu ili preporučuju poželjne navike koje će Vas dovesti do uspjeha.
Na stranu koliko će Vam uistinu koristiti preporuka Jacka Welcha u današnjim uvjetima poslovanja u Hrvatskoj, činjenica jest da su mnogi vrlo uspješni ljudi voljni i spremni svoje "tajne" podijeliti s drugima, na svim kontinentima.
Ruku na srce, ionako su već bogato zaradili, a vjerojatno prodajom knjiga i seminara zarađuju još i više. Zašto bi onda ljubomorno čuvali svoje tajne osobnog i profesionalnog napretka? Ionako se nikada i ne radi o neotkrivenim tajnama svemira, a kada ih malo bolje pogledate, svi se ti savjeti temelje na zdravom razumu.
No, recimo da su za razliku od neželjenih savjeta (koji mogu izazvati od osjećaja uzrujanosti do visoke razine stresa…), oni savjeti koje želite čuti, možda dobar podsjetnik ili potvrda nečega što i sami smjerate učiniti.
Savjeta, kakvi biste trebali biti te što učinti da biste postali uspješni, ima mnogo, baš kao i njihovih autora. Bez obzira dajete li prednost Coveyju, Porteru, Sengeu, De Bonou, Druckeru ili nekom drugom, ma koliko se razlikovali po platformama pristupa, svima je zajedničko jedno: želja da utječu na praksu upravljanja i poslovanja.
Ma koliko inspiracije pronalazila u govorima "velikih" kao coach, uvijek ću tvrditi da univerzalnog "recepta" – nema. Vaša osobna mješavina "sastojaka za uspjeh" upravo i jest ono što će Vas voditi na putu postizanja osobnih ciljeva, a tek onda kada ste ih uskladili i s ciljevima tvrtke, možemo govoriti o pravoj motivaciji.
Bez obzira jeste li pročitali "7 navika uspješnih ljudi" (Covey) ili knjižice poput "100 jednostavnih tajni zdravih ljudi" (Niven), u svima njima možete prepoznati oko četiri tipa osobne opredjeljenosti. I nisu nimalo misteriozne, nedostupne ili rezervirane za neku drugu vrstu ljudi:
1. Odanost osobnim vrijednostima i ciljevima. Kao bitan sastojak svih recepata za uspjeh, uvijek ćete pronaći osobni vrijednosni sustav, kao temelj za nadogradnju znanjem i praksom. To je i kamen temeljac misije, kako osobne, tako i misije tvrtke.
2. Obveza prema sebi samima, posebice u smislu preuzimanja uloge lidera. Bez obzira jeste li, ili niste lider, ili to želite postati, potrebno je imati jak osjećaj za osobni integritet, samopouzdanje i čvrstu želju za postizanjem osobnog napretka.
3. Usmjerenost prema drugima. Pod "drugima" ovdje mislim na radnike, kolege, tržište – ukratko na sve ljude koji koriste Vaše usluge ili proizvode. Ljude, ne "ljudske resurse", ili "ciljane tržišne skupine".
4. Osobni angažman u komunikaciji i suradnji. Nemojte čekati da to "netko drugi" odradi umjesto Vas, uključite se!
Smatram da je uspješno balansiranje ovih elemenata nužno za pojedince koji žele biti uspješni. Pitanje za Vas: što ste spremni poduzeti danas, ali i dosljedno provoditi, kako biste stvorili život kakav za sebe uistinu želite?