Ako mnogo vremena provodimo za radnim stolom, određena personalizacija je logična.
No, kao što naša odjeća i govor tijela ostavljaju određen dojam na druge, tako je i s našim radnim stolom. Bilo da se radi o biljkama, knjigama, fotografijama i slično, sve to govori o našoj učinkovitosti, pristupačnosti i stručnosti, htjeli mi to ili ne.
Stoga valja biti oprezan. Na primjer, ako nam je radni stol zatrpan ponudama agencija za skijanje, ili fotografijama s pecanja, kolege, nadređeni i klijenti bi mogli pomisliti da cijeli dan sanjarimo samo o tome. Važno je održati ravnotežu, jer iako je dobro s drugima podijeliti svoje interese, ne treba pretjerivati.
Što se osobina osobe tiče, fotografije ljudi, zdjelica sa slatkišima i udoban stolac za goste šalju poruku otvorene osobe kojoj se može pristupiti. S druge strane, položaj stola gdje osoba sjedi leđima okrenuta prema vratima, stolac za goste zatrpan dokumentima, fotografije stvari, a ne osoba, šalju poruku da se nije preporučljivo zadržavati.
Ako se na radnom stolu i okolini nalazi mnoštvo diploma, priznanja, fotografija s važnim ljudima i slično, to drugima šalje poruku da zahtijevate poštovanje. Ako vas pak okružuju humoristične naljepnice, posteri ili igračke, drugi bi mogli pomisliti da svoj posao baš i ne shvaćate ozbiljno.
Najnegativniji dojam na druge ostavlja neuredan stol i poručuje im da s vama ne bi trebali imati posla. O tome valja voditi računa, jer može ozbiljno naštetiti ugledu osobe. Ne mora biti točno, ali dojam koji se ostavlja neurednim stolom je površnost i nepouzdanost.
Pravila su različita, ovisno o industriji - negdje ih uopće nema, a negdje su stroga. Svatko bi u skladu s time, trebao i sam voditi računa o izgledu svog radnog stola. (T. B.)