Kako se zaposlenici nose s greškama u radu i jesu li ih spremni priznati, te preuzeti odgovornost za njih, istražio je MojPosao u anketi provedenoj tijekom lipnja među više od 1.000 ispitanika.
Većina zaposlenika, njih 49% posto izjavila je da su kada su napravili grešku odmah to i priznali, te preuzeli odgovornost. Kažu da tako postupaju jer je to smatraju zrelim i odgovornim ponašanjem svakog zaposlenika, te jer bi u se u suprotnom doveli u opasnost da izgube povjerenje poslodavca. Uz to, ističu, tko radi taj i griješi, a na greškama se najbolje uči.
Dodaju i da su moguće posljedice greške, kako za tvrtku tako i za zaposlenika, mnogo manje ako se greška odmah prizna te zajedno s kolegama i nadređenim potraži rješenje. Smatraju i da dobar poslodavac cijeni iskrenost i odgovornost zaposlenika, pa čak i kada griješe.
Međutim, također veliki broj ispitanika, njih 43%, ustvrdio je da su grešku zataškali. Većina ih tvrdi da su je ispravili na brzinu dok nitko za nju nije saznao, pa nije imalo smisla o tome obavještavati kolege i nadređenoga. No, neki od njih smatraju kako njihov poslodavac ne cijeni iskrenost, pa bi posljedice koje bi snosili bile nerazmjerne težini greške, te su se zato odlučili na zataškavanje.
Dio ih se boji i otkaza zbog greške, pa je to glavi razlog zbog kojeg ih ne priznaju, a nekolicina ih tvrdi da poslodavac 'griješi' prema njima tako što im ne isplaćuje plaću ili naknadu za prekovremene, pa ne osjećaju potrebu da oni prema njemu budu odgovorni i iskreni.
Da su grešku priznali tek kada je za nju saznao nadređeni izjavilo je 4% ispitanika. Njihova je 'taktika' uglavnom – greška koju nitko nije primijetio, nije se ni dogodila, no ako je primijećena treba je odmah, jasno, glasno i pošteno priznati. Preostalih 4% ispitanika samouvjereno je ustvrdilo da nikada nisu napravili grešku u radu. Oni uglavnom tvrde da rade savjesno te da su plaćeni da ne griješe.