Inteligentnijim je ljudima možda teže na poslu jer im i najmanje sitnice lako odvuku pažnju.
Oni s većim kvocijentom inteligencije imaju problem s uspostavljanjem prioriteta i prilično se uznemire kad moraju napraviti nekoliko stvari istovremeno. Napredak tehnologije još je otežao zaposlenicima da ostanu fokusirani što potvrđuje podatak da svaka osoba u prosjeku pregledava elektronsku poštu svake dvije minute.
Gotovo polovica od više od 10.000 zaposlenika u 17 zemalja, koji su sudjelovali u istraživanju kompanije Steelcase, priznalo je da imaju problema s koncentracijom u uredu, prenosi Jutarnji list.
U prosjeku radnik u uredu ima otvoreno osam programa ili prozora na računalu u svako doba, a pažnju mu nešto odvuče svake tri minute. Pametni telefoni oduzimali su radnicima dvostruko više vremena 2015. godine nego tri godine ranije, a u prosjeku su ih provjeravali 200 puta dnevno, odnosno otprilike jednom svake tri minute.
Psihijatar dr. Ned Hallowell rekao je da su 'pametniji' ljudi imali većih problema s postavljanjem prioriteta jer su se trudili nositi se s idejama kako bi se pojavljivale, što bi ih dovelo do toga da se osjećaju nedoraslo i nesposobno nositi se s teretom posla.
Dodao je da se zato događa da ljudi koje zaposle zbog inteligencije često razočaraju i sebe i nadređene. Bostjan Ljubič, potpredsjednik prodaje Steelcasea za Veliki Britaniju i Irsku, rekao je: ‘Šefovi uvijek traže najinteligentnije ljude, međutim poteškoće s više istovremenih zadataka i odvlačenje pažnje utječu i na najpametnije ljude kao i na sve ostale, ako ne i više. Poslovna se pravila mijenjaju brže nego ikad prije i mozak nam je izložen raznim stresovima i distrakcijama te nije čudo da dolazi do preopterećenja. Statistike pokazuju da je broj stvari koje vam na poslu mogu odvući pažnju, u porastu.’