Jedna od najjednostavnijih strategija za stvaranje novih prijateljstava na poslu je da ste na raspolaganju. No, stručnjaci uočavaju veliki nedostatak tog pristupa jer smatraju da je pomaganje kolegama iscrpljujuće.
Konstantno pružanje pomoći može se usporediti s hodanjem po užetu; može podići energiju ali isto tako može i iscrpiti.
Proveden je eksperiment u kojem su istraživači proučavali 68 radnika tijekom tri tjedna tražeći od njih da obrate pozornost na suradnika koji od njih traži pomoć i, ako odluče pomoći, da prate oscilaciju vlastite energije tijekom dana.
Otkriveno je da pomaganje drugima možemo usporediti s trčanjem maratona. Prvih par kilometara smo puni energije i elana, pomažemo kolegama na par strana, a zatim dolazi zasićenje. Iscrpljivanje se manifestira kao smanjena volja i sposobnost za fokusiranje, upravljanje emocijama ili obavljanje zadataka. Pomaganje u više navrata dnevno ostavlja zaposlenike iscrpljene sve do sljedećeg jutra.
U drugom istraživanju, promatrana su 82 radnika tijekom 2 tjedna. Dodijeljeni su im slični zadaci kao u prvom istraživanju. No, ovaj put se radilo o već iscrpljenim sudionicima. Sudionici su nakon istraživanja izjavili da je pomaganje bilo povezano s pozitivnim emocijama, povećanjem energije i zadovoljstva no, u isto vrijeme se nisu mogli usredotočiti na vlastiti napredak, više su griješili i osjećali su manju predanost poslu.
Drugim riječima: ako pomognete, bit ćete iscrpljeni, ali i ako ne pomognete, čeka vas isti ishod. Važno je očuvati svoju mentalnu energiju no, s druge strane, ne želite biti ona osoba koja gleda samo vlastite interese. Najbolje rješenje je, kao i inače u životu, pronaći umjerenost i razmišljati strateški.
Izvor: Centar zdravlja