Ann Hiatt do posla je došla iako nije imala veze u firmi niti prethodno iskustvo na nekoj sličnoj poziciji. Međutim, na ključna pitanja je ponudila tražene odgovore.
Ann Hiatt prijavila se za posao asistentice Jeffa Bezosa u Amazonu 2002. godine i dobila je posao. Za CNBC napisala je članak u kojem je objasnila kako je dobila posao. Prisjetila se da su dva pitanja koja joj je postavio Bezos bila ključna.
Nije imala veze u firmi, ali ni iskustvo
Napominje kako nije imala veze u firmi niti prethodno iskustvo na nekoj sličnoj poziciji. Najprije je poslala svoj životopis, a iznenadila se kada su je pozvali na daljnje razmatranje za poziciju za koju se prijavila. Posljednji korak bio je razgovor s Bezosom. Čim je ušla u prostoriju, najavio je da će postaviti samo dva pitanja.
Prvo joj je rekao: "Želim da procijenite koliko staklenih površina ima u Seattleu."
Hiatt kaže kako nije očekivala ovakav zadatak, ali je znala da Bezos traži da se sustavno pristupi tom pitanju. Procijenila je broj stanovnika grada, zatim izračunala broj stakala na njihovim kućama, automobilima i slično.
Bezos je sve zapisivao na bijelu ploču. Računanje je trajalo desetak minuta, a naposljetku se procjena otprilike poklopila sa stvarnošću.
Drugo pitanje bilo je: "Koji su vaši ciljevi u karijeri?"
Hiatt mu je odgovorila da želi učiti od ambicioznih i strastvenih zaposlenika u Amazonu.
"Objasnila sam da nemam pojma kako biti asistent, ali da znam koliko je važno stalno biti izvan zone komfora", napisala je Hiatt.
Dao joj posao na licu mjesta
Bezos joj je odmah dao posao na licu mjesta te je imala, kaže Hiatt, najbliži stol njemu u cijeloj firmi.
Kaže da joj je danas jasno zbog čega joj je postavio samo ova dva pitanja. Htio je testirati, kaže Hiatt, ima li hrabrosti i motiva biti u pokretu s njegovim tempom.
"Ključ ranog uspjeha Bezosa i Amazona bila je ta nemilosrdna potraga za izvanrednim", kaže Hiatt, koja je kao Bezosova asistentica radila od 2002. do 2005. godine. Poslije je radila za izvršnog direktora Googlea Erica Schmidta, a sada vodi vlastitu konzultantsku tvrtku kojom savjetuje vrhunske šefove i startupove iz Silicijske doline, piše index.
Jednu osobinu Bezos smatra ključnom za uspjeh
Inače, Bezos je jednom prilikom otkrio koju osobinu smatra ključnom za uspjeh.
"Naučio sam da biti inventivan i pionir na svom području uključuje i spremnost na to da dugo budete neshvaćeni. Na samom početku, kad smo uveli recenzije korisnika, netko mi je rekao da ne razumijem kako voditi posao. Rekao mi je da zarada dolazi od prodaje stvari pa nema smisla da dopuštam negativne komentare. Kad sam pročitao to pismo, pomislio sam: Mi ne zarađujemo prodajom stvari. Zarađujemo tako da pomažemo kupcima donijeti odluku o kupovini", rekao je 2019. objašnjavajući zašto smatra da je biti neshvaćen važno za uspjeh.
"Svaki put kad radite na nečem velikom, nečemu što će donijeti promjenu, poput Kindlea i AWS-a, morate biti spremni na kritiku. Bit će tu dobronamjernih kritičara koji su vas ili krivo razumjeli ili imaju drugačije stavove, a bit će i zlonamjernih. Da biste uspjeli, morate ih ignorirati, morate ustrajati u vjerovanju u svoju viziju, prionuti na posao, ostati fokusirani i ostvariti je", dodao je tad.
Izvor: index