Pripadnici generacije Z i milenijalci istovremeno daju otkaz i snimaju live na TikToku.
Jeste li ikada pomislili da ćete snimiti trenutak u kojemu dajete otkaz i potom ga podijeliti s cijelim svijetom? TikTok otkazi nekoć su bili nezamislivi, a danas su trend. Pripadnici generacije Z i milenijalci istovremeno daju otkaz i snimaju live na TikToku. Sve objavljuju pod Hastagom #quittok koji broji više od 50 milijuna pregleda, što pokazuje veliku zainteresiranost za ovakav sadržaj – napet, humorističan i uvjerljiv.
TikTok otkazi povezuju mlade
Sve je krenulo još u srpnju 2021. kada je viralan postao videozapis u kojemu su radnici britanskog McDonald’sa dali otkaz usred smjene, piše BBC. Priča se nastavila u rujnu 2022. kada je 31-godišnja Christina Zumbo, sada bivša australska državna službenica, dala ostavku putem e-maila, za TikTok snimila trenutak u kojemu je kliknula „Pošalji“ i potom čekala videopoziv svog šefa. I do tada je sa svojim pratiteljima dijelila probleme s mentalnim zdravljem koje joj je izazvao posao i znala je da će se mnogi poistovjetiti s videozapisom, piše women in adria.
„Mučila sam se s donošenjem odluke o otkazu i osjećala sam se kao da sam iznevjerila svoj tim i menadžera. Mučila me i pomisao da neću imati posao. Odlučila sam ovo ‘putovanje’ podijeliti na internetu jer se o njemu jednostavno ne govori dovoljno“, objasnila je.
Stručnjakinja: ‘Mladima je to prirodno’
Ispostavilo se da je pogodila „u sridu“ jer izgleda da se mnogi mladi bore s istim strahovima. Iako je znala da će se publici ovaj sadržaj svidjeti, nije očekivala toliki odaziv. Dodala je da ju uvijek pozitivno iznenadi osjećaj zajedništva koji dobije kad se otvori i pokaže stvarnu ranjivost na društvenoj mreži.
Podsjetimo, s pandemijom Covida-19 stigle su i različite metode davanja otkaza. Tada se, uz ovaj trend koji sada ulazi na naše „tržište“, profilirao i trend tihog otkaza ili quiet quittinga, koji je označavao ponašanje u kojemu radnik daje svoj minimum na radnom mjestu.
Odrasli često kritiziraju ovakve trendove, pogotovo one na društvenim mrežama, ali terapeutkinja i coachica Tess Brigham objašnjava da je većina mladih na TikToku odrasla uz ovakve platforme te im je prirodno dijeliti svaku životnu prekretnicu s pratiteljima, pa tako i ovu. Ističe da dugoročne posljedice objavljivanja ovakvog sadržaja nisu u potpunosti jasne. Recimo, ne znamo kako ovo može utjecati na daljnje zaposlenje. Ipak, vjeruje da bi ovaj #quittok trend mogao potaknuti transparentnost u korporativnom svijetu. Mladi na ovaj način izražavaju nezadovoljstvo radnim uvjetima ili nepravdom s kojom su se susreli na radnom mjestu i to im uspijeva, sviđalo se nama to ili ne.
Izvor: women in adria