Programi nagrada variraju od kompanije do kompanije: Neki daju male nagrade u gotovom novcu, neki prikupljaju bodove, neki daju predmete.
Ako ne radite za neku modnu tvrtku, teško da će vam poslodavac kao nagradu dati ručnu torbu. No, to se baš dogodilo londonskoj PR menadžerici Jackie koja je ušla u novi sustav nagrađivanja zaposlenika u kojem se skupljaju bodovi i nagrađuje rad, piše tportal.
"Nikad ne bi potrošila ni dio svoje plaće na torbu od 950 funti, ne bi se mogla prisiliti na to", rekla je za BBC Jackie koju je torbu kupila 'na bodove' koje je zaradila radom i tako došla do željene torbe.
Jackie, koja radi za multinacionalku koja nema veze s modnom industrijom, jedna je od mnogih zaposlenika koji od svojih kompanija, umjesto novca, dobivaju 'mikro-nagrade'. Umjesto napornog čekanja na godišnji bonus, zaposlenici u programu bodova skupljaju ih na temelju svakodnevnog rada, pomoći kolegama i svim ostalim stvarima koje pomažu uspjehu kompanije.
Britanski poslodavci potiču zaposlenike da se učlane u programe mikro-nagrada kako bi ih dodatno motivirali i stvorili jednu nadasve pozitivnu radnu kulturu i atmosferu. Osim što skupljanje bodova pomaže u vrednovanju nečijeg rada na dnevnoj bazi, ono pomaže i kompaniji koja tako podiže produktivnost i zadržava radnike.
Programi nagrada variraju od kompanije do kompanije: Neki daju male nagrade u gotovom novcu, neki prikupljaju bodove, neki daju predmete. Članovi timova u većim kompanijama mogu nagrađivati jedni druge, američke tvrtke već imaju i aplikacije za skupljanje 'loyalty bodova' poput onih kakvima se skupljaju bodovi na karticama trgovačkih lanaca.
Stručnjaci s kojima je razgovarao BBC tvrde da postoje mnogi razlozi zašto su ovakvi programi prilično uspješni te plodonosni za poslodavce i radnike. Prvo, programi nagrađivanja stalno podižu moral radnika jer se stalno osjećaju da nešto postižu i idu prema cilju - poput torbe koju je svojim radom osvojila Jackie, koja komentira:
"Osjećam se da me moji kolege stvarno cijene, osjećam se kako se znam osjećati na kraju godine kad se procjenjuje moj radni učinak".
Element iznenađenja ugrađen je u programe nagrađivanja, jer radnici, tvrdi BBC, vole ideju da mogu u bilo kojem trenutku primiti nagradu što samo pojačava pozitivan stav prema radnom mjestu.
Anthony Kesterton, programer u londonskoj kompaniji Red Hat slaže se sa Jackie i dodaje da ga iznenađenja najviše vesele: "Plaća i bonusi su dio mojeg prihoda, ali bodovi koje skupljam su posebni, osim monetarne nagrade, druge neočekivane nagrade stvaraju osjećaj povezanosti i zahvalnosti kompaniji".
Dodatno, istraživanjima je utvrđeno da produktivnost radnika raste kada ih se redovito nagrađuje. Podaci iz jedne grčke tehnološke kompanije koja je radnicima dijelila redovite novčane bonuse, pokazali su da su radnici postali produktivniji u nadi da će opet zaraditi novčanu nagradu. Isto tako, pokazalo se da ljudi više vole redovite i manje iznose novca umjesto jednog velikog godišnjeg bonusa.
No, programi mikro-nagrada nisu srebrni metak za sve probleme na tržištu. Ako nagrade postanu česte i uobičajene, radnici ih počnu uzimati zdravo za gotovo i one gube sav pozitivan efekt. Ako ih se pak ukine, sav trud uložen nestaje, a moral radnika pada kao i produktivnost.
Stoga, zaključuje BBC, sheme mikro-nagrada nikad neće u potpunosti zamijeniti godišnje bonuse, već su samo zgodan dodatak za motivaciju.
Izvor: tportal