Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

5 timova koji trebaju organizacijama

Puno se govori o timskom radu, učinkovitim timovima, team-buildingu, no koji je tim ključan i u kojim situacijama?

Uspješni timovi podcrtavaju postignuća pojedinaca i doprinose produktivnosti organizacije, ali da bi se to postiglo treba definirati koji su timovi potrebni te kako njima upravljati. Naime timovi zahtijevaju angažiranje resursa, ponajprije vremenskih.

Kada su timovi učinkoviti?

  • kada je u njihov rad uključen širok spektar zaposlenika
  • kada se ograniči broj timova u kojem svaki zaposlenik može sudjelovati
  • kada timovi ustanove raspored sastanaka
  • kada im se postave periodički ciljevi
  • kada se interno objavljuju zapisnici i podsjetnici sa sastanaka
  • kada se timovi 'samo-obnavljaju' prihvaćajući nove članove
  • Formiranje određenog tima podrazumijeva i njegovu potrebu organizaciji, ali i želju članova da u njemu rade sa zadanim ciljem. S tim u vezi, razlikujemo 5 vrsti timova;

    1.Leadership tim
    Čini ga viši management, upravni odbor ili ostali pripadnici rukovodstva tvrtke. Njihov je zadatak donošenjem strateških odluka voditi organizaciju u skladu sa njezinom misijom, odnosno korporacijskim ciljevima. Oni postavljaju planove/ciljeve, usmjeravaju i upravljaju.

    2.Tim za motivaciju i podizanje morala
    Njegovi članovi zajednički osmišljavaju događaje i aktivnosti kojima se podiže raspoloženje zaposlenika te utječe na stvaranje pozitivnog radnog okruženja. Oni su ti koji će vam pripremiti team building, proslavu 5-godišnjice poslovanja, rođendansku zabavu ili organizirati sportska natjecanja. Ovaj se tim fokusira na maštovitost i zabavu kako bi ojačao odnose među zaposlenicima tvrtke na svim nivoima.

    3.Tim za sigurnost i okoliš
    Ako je u tijeku promjena nekog akta o sigurnosti na radu ili je stupio novi na snagu, ako tvrtka mora poštovati određene ekološke norme da bi funkcionirala u skladu sa zakonom, ovaj će tim uvijek biti korak ispred i znati što poduzeti. Njegov je zadatak i educirati zaposlenike i rukovodstvo o novoj regulativi.

    4.Wellness tim
    U vrijeme povećane svijesti o važnosti kretanja i tijekom radnog vremena, wellness tim će učiniti sve da zaposlenici budu fit i zdravi koliko je to u njihovoj mogućnosti. Fitness programi poslije posla, pauze s laganom tjelovježbom u posebnim uredskim prostorijama, zdravstveni pregledi, njihova su domena.

    5.Tim za kulturu i komunikaciju
    Oni se bave imidžom kompanije kroz definiranje i uspostavljanje organizacijske kulture, a njeguju i dvosmjernu komunikaciju na više nivoa, kako bi se osiguralo da se svačiji glas čuje, sve do vrha piramide. U njihove komunikacijske aktivnosti ulaze mjesečni newsletteri, tvrtkine brošure, istraživanja o zadovoljstvu zaposlenika i slične ankete koje se tiču radnog mjesta.

    Organiziranjem timova poput ovih postiže se da se slijedom njihovim uspjeha više zaposlenika želi angažirati, što ukupno poboljšava radnu klimu i produktivnost tvrtke. Timovima se osigurava odanost organizaciji i posvećenost njenoj misiji na obostrano zadovoljstvo.

    Vezani članci:

    MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.