Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Kako zaposliti pravu osobu u vašem timu?

Pronaći pravu osobu za odgovarajući posao je vrlo težak zadatak. Optimalna situacija je kada ste uspjeli uklopiti pravu osobu na pravo mjesto. Tada su zadovoljni i pojedinac i tvrtka.

Pojedinac će pružiti svoj maksimum kada radi posao koji mu pruža mogućnost da pokaže svoje kvalitete. Koncentriran je na posao i na stvaranje uspjeha vlastitim snagama. Tvrtka profitira kada su ljudi zadovoljni i aktivni. U suprotnom, ako je ijedna strana ove jednadžbe neuravnotežena, svi pate. Pojedinac je nezadovoljan i nije dovoljno angažiran, profit pada.

Definirajte posao

Mnoge male i srednje tvrtke izgrađuju svoju organizaciju oko talenata pojedinaca, odnosno određenih ključnih osoba. To može dovesti do ozbiljnih problema kada se organizacija namjerava dalje razvijati ili kada «ključni» ljudi odu. Zadaci i cilj posla trebaju biti na prvom mjestu kada tvrtka odluči zaposliti nove ljude i tada je lakše odrediti koji je kandidat najbolji za odgovarajući posao. Velike tvrtke imaju tendenciju davanja prednosti agresivnim ljudima i dopuštaju izgradnju struktura koje mogu, ali i ne moraju biti u interesu organizacije. Neproduktivnost je svedena na minimum tamo gdje je posao pojedinca točno odmjeren i definiran. Definiranje se treba zasnivati na glavnoj strategiji tvrtke, a onda se razvija prema nižim odjelima sve dok se ne stigne do svakog pojedinog radnog mjesta.

Prilikom javljanja na posao, svaki radnik ima pravo znati što se od njega očekuje. To ćemo najbolje učiniti putem pismenih ponuda i posebne ocjene. Opis posla bi trebao sadržavati najmanje slijedeće: zapovjedni lanac, posebne zadatke i funkcije, procjenu rada, shemu pregleda rada, standarde napredovanja.

Često procjenjujte osobu

Pojedinac opravdava svoju plaću kada doprinosi rješavanju problema i povećava produktivnost tvrtke. Teže je pronaći osobu koja će imati rješenja od osobe koja može raspoznati vaše probleme. Ako pronađete osobu sposobnu za donošenje rješenja zaposlite je i platite je dobro.

Svaki bi pojedinac trebao znati je li dobio ili izgubio s obzirom na njegov doprinos u organizaciji. Tvrtke više paze na točnost u vremenu dolaska na posao i odlaska s njega nego na samu proizvodnost. A radnici to vrlo brzo prihvaćaju, jer tada mogu zadovoljiti birokratskim zahtjevima koji uspjeh određuju ispunjenjem određenih tehničkih zahtjeva. Radnici uvijek nastoje pružiti managerima ono što oni traže. Ako pazite na vrijeme, oni će uraditi to na vrijeme. Ako posvetite pažnju rezultatima i produktivnosti, tada će to od radnika i dobiti.

Ona tvrtka koja je jasno definirala opis poslova i utvrdila mjerila eliminirati će faktor rizika prestanka rada. Radnik će dnevno mjeriti faktor rizika prateći rad tvrtke i znati će radi li tvrtka uspješno ili slabo. A to istodobno daje mogućnost svakome da se promijeni u ponašanju ukoliko žele više zaraditi ili biti promovirani.

Bitka za ishod bez gubitnika

Radnik koji dobro radi na određenom poslu bit će zadovoljan. Ako on ne radi dobro to će imati dalekosežne posljedice na njegov cjelokupan život. To nije u najboljem interesu za radnika, tvrtku ili obitelj radnika. Kada su radnici uspješni, management im treba pomagati da se razvijaju. Budite pažljivi prema radnicima koji se u svojem mišljenju razlikuju od vas. Razmislite što potvrđuje njihov spektar vrijednosti.

Ukoliko ne žele napredovati u hijerarhijskoj strukturi, to ne mora značiti da ne vole svoj posao i da ga ne žele dalje razvijati. To ne znači da ne žele i sebe razvijati. Ima i drugih načina razvoja osim napredovanja. Raznovrsno obrazovanje je vitalna potreba većine tvrtka. Često će stariji radnik podučiti onog mlađeg kako se usavršiti na svom poslu. Budite stoga kreativni i poslušajte želje svakog pojedinca.

Savršenstvo

Nije li divan osjećaj biti u timu ljudi koji su poput vas? Svatko razmišlja na isti način. Ne morate se previše truditi da raspravite razlike. Svi znaju što mislite i što se od njih očekuje. Ali to je lako pobrkati. Je li savršen tim onaj tim u kome je svaki pojedinac istovjetan onom drugom ili je prije savršen tim onaj gdje je svatko drukčiji, gdje svaki pojedinac donosi svoje jedinstvene vještine, a opet svi znaju kako međusobno komunicirati. Vještina se odnosi na sposobnost, međutim komunikacija zahtjeva isto tako znanje kao i sposobnost.

Koliko ste dobro izvježbali međuljudske odnose? Mi idemo u školu da bismo naučili kako ćemo čitati ili rješavati matematičke zadatke, ali ako ne naučimo komunicirati dobro onda su nam ova praktična znanja beskorisna. Jedan od najznačajnijih zadataka menedžmenta je postići to da ljudi dobro zajednički funkcioniraju, a to možemo postići samo dobrom komunikacijom.

Sposobnosti

Posao rukovoditelja ili managera da stvara takvu sredinu u kojoj će ljudi jedan drugoga motivirati. Dva elementa su vrijedna spomena i očekivanja. Poštujte osobu i vjerujte da ona to može učiniti. Vjerujte u njih. Visoki rukovoditelji vjeruju više u svoje ljude nego što to oni sami čine.

Svi ljudi nisu jednaki. Svaka osoba posjeduje različite sposobnosti. Potrebe presudne za jedan tim će biti zadovoljene ako ih vi uspijete prepoznati i ako težite tome da iz svakog izvučete ono što je najbolje.

Ljudi teže štovanju određenih vrlina više nego što štuju neke druge. Neki od najbolje plaćenih ljudi u našem društvu su sportaši i zabavljači. Neki ljudi vjeruju da su najvažniji oni ljudi koji imaju mnogo novca. Ako si završio pravu školu ili dolaziš iz prave četvrti ti si bolja osoba. Zapravo, sve ove ideje imaju jednu fundamentalnu pogrešku. Osoba zaslužuje poštovanje ne onim što ona ima. Ključna stvar je u onom što pojedinac jest.

Raznolikost

Ljudi se ponašaju kao dio grupe poštujući pravila koja su definirana. Kada započinjete sa stvaranjem savršenog tima trebate posjedovati različite oblike ponašanja kako biste napravili ravnotežu. Najjednostavniji model stila ponašanja je model od četiri osobine. Osoba može biti direktna, nepokolebljiva, utjecajna i oprezna. To je lako naučiti i praktično za primijeniti u radnoj sredini.

Direktna osoba će se koncentrirati na to da se odredi zadatak i vodit će ga do kraja te će nastojati polučiti iz njega rezultate. Utjecajna osoba koncentrirati će se na međuljudske odnose. On želi da taj odnos međusobne interakcije bude ugodan proces i da se pri tom svatko dobro zabavi. Ova vještina je od neprocjenjive vrijednosti u prezentiranju ideja managementu ili ljudima koji su vani u centralnom timu, i to na uvjerljiv i siguran način.
Nepokolebljiva osoba okuplja grupu. On će dosljedno obavljati svoje zadatke na jedan ovisan način. Jednom kada su donesene jasne odluke on će ih izvrsno slijediti.
Oprezna osoba će analizirati svaku odluku potpunije od bilo čega drugog. Srećom oni teže perfekciji, pa su razlike dobro došle, jer će takvim pristupom informacija dostići viši standard.
Savršen tim će najbolje funkcionirati kada ovaj proces teče glatko. Očito svaki od ovih stilova je drugačiji s različitim interesima i dnevnim redom koji se odnosi na taj proces. Djelotvorna komunikacija je kao ulje koje tjera stroj od tima da radi promišljeno. Kako formirati izvrstan tim?

  • Pronađite ljude koji pozitivno misle i imaju volju sudjelovati u radu tima
  • Pronađite ljude s različitim podrijetlom, obrazovanjem, vrstom inteligencije i iskustvom
  • Sa svakim pojedincem postupajte različito
  • Uspostavite povjerenje, poštovanje, razumijevanje, suosjećajnost i odlučnost
  • Zadovoljite očekivanja ljudi koje motivirate

    Jedna od najvećih frustracija u čovjekovu životu su neostvarena očekivanja u ponašanju drugih ljudi. Drugim riječima, zašto se ne bi moja djeca, moja žena, moji roditelji zaposlenici, klijenti, prijatelji itd. ponašali, razmišljali ili osjećali na način na koji ja mislim da bi trebali. Zašto ti isti ljudi ne rade, misle i osjećaju na način na koji ja to radim?

    Uloga managera je da motivira druge ljude. Stvarna motivacija je dvosmjeran proces. Kada vjerujemo kako možemo motivirati druge ljude pretpostavljamo da možemo motivirati pojedinca da učini ono što od njega očekujemo. Naša uloga je stvaranje sredine u kojoj bi ljudi poželjeli biti, i uvjeta rada koji im odgovaraju da bi dali svoje najbolje rezultate.

    Ljudi se u osnovi nisu promijenili u posljednjih nekoliko stotina godina. Većina ljudi želi iste stvari u životu. Priznanje i/ili pohvala, izazov, osjećaj doprinosa, sigurnost, slobodan izbor, potreba da se bude u tijeku i u središtu, osjećaj korisnosti i produktivnosti i sposobnost utjecanja na život i njegova kontrola. Ako želite tim koji je motiviran, organizaciju ili grupu bilo koje vrste, zadovoljite što više od ovih potreba kao pojedinac ili u grupi.

    Uobičajene zamke

    Svatko može biti motiviran. Međutim, pojedinci nisu uvijek motivirani stvarima kojima bismo mi željeli da budu. Iako postoji mnoštvo sličnosti i razlika u njihovim krajnjim rezultatima postoji nekoliko koncepata koji se mogu izvući iz svih istraživanja bez obzira na što se koncentriralo ili čemu je služilo. Motivacija se često shvaća kao varljiva, ali ipak kritička ideja kada pokušavamo otkriti što je to što neke ljude tjera naprijed, dok su drugi zatočeni u načinu razmišljanja, rada ili vjerovanja.

    Prvo. Nitko ne može posjedovati sve niti može sve uraditi. Ljudi imaju stupnjevanu motivaciju. Neki je imaju i previše dok je drugima čak teško dići se iz kreveta svako jutro.
    Drugo. Motivacija je individualna. Ono što motivira jednu osobu ne mora utjecati i na drugu osobu.
    Treće. Da bi se bio dugoročno djelotvoran to mora biti unutarnji proces pojedinca.
    Četvrto. Uobičajeni tipovi motivacije straha i nagrade imaju svoja ograničenja i pozitivne i negativne posljedice.
    Peto. Motivaciju ljudi stječu ili gube u različito vrijeme njihova života, a razlozi mogu biti predvidivi i nepredvidivi.
    Šesto. Ciljevi, vrijednosti, vjerovanja, očekivanja, mišljenja, okolnosti, percepcije i emocije igraju vitalnu ulogu pri motivaciji pojedinca.
    Sedmo. Tamo gdje postoji nesrazmjer između talenta ili sposobnosti i ishoda, motivacije bilo pozitivne i negativne, uvijek igra onu ulogu koja doprinosi onomu zašto.
    Osmo. Ne možete mjeriti motivaciju. Možete mjeriti rezultate, ali motivacija i nije jedini faktor koji poboljšava rezultat.
    Deveto. Riječ motivacija sadrži koncept motiva, ciljeva ili svrhe i akcije. Svrha i motivi mogu se protezati od idealističkog, prijelaznog, i duhovnog prema više konkretnim, praktičnim i činjeničnim. Akcija se može protezati od sporadičnih ka koncentriranom, od malene do velike, od sadašnje do kasnije.
    Deseto. Nitko doista ne može znati zašto neka osoba nešto čini ili ne, nešto osjeća ili radi na neki način. Ljudsko ponašanje se može na neki način predvidjeti, ali nikada u potpunosti. Izvor:

    Vezani članci:

    MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.