Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Brojke stimuliraju zaposlene

Mnogi poduzetnici i manageri žale se na nepoduzetničko razmišljanje svojih zaposlenih, ali im istovremeno ne zadaju konkretne ciljeve. Kad brojke predstavljaju ciljeve, zaposleni su stimulirani da ih ostvare u vlastitom interesu i interesu poduzeća.

Nesigurnost demotivira
Zaposleni najčešće imaju poduzetničko razmišljanje – ali izvan radnog mjesta! Oni kupuju stvari, šire svoj životni prostor, angažiraju se privatno, no to samo djelomično vrijedi za poduzeće u kojem rade. Zašto je tako? Jer privatno imaju jasno postavljene ciljeve.
Da li imaju takvu situaciju i u poslu? Često nije tako. Zaposlenome nedostaju čvrsti i sigurni orijentiri. Njegov rad može biti u svakom pogledu devalviran. Kako se onda od njega može očekivati poduzetnički angažman?

Transparentnost motivira
Brojke motiviraju! Ako se daju precizni ciljevi, onda su i zadaci koji vode tim ciljevima u redu postavljeni, a najbitnije je da su ostvareni rezultati u skladu sa zacrtanim očekivanjima. Zaposlenik je onda upoznat s činjenicama kako stoji, kamo ide i što treba učiniti. Brojke, podaci i činjenice motiviraju bolje nego sve drugo.

Pokazati prave podatke
Za motivaciju zaposlenih koriste se brojke koje pokazuju:

  • gdje su oni sada (startni podaci),
  • kuda trebaju stići (planski zadaci),
  • što su ostvarili (rezultati),
  • odstupanja između plana i ostvarenja (pozitivne ili negativne brojke),
  • odakle su glavna odstupanja (kratka analiza),
  • kako se mogu sustići glavna negativna odstupanja (smanjenjem troškova, ubrzanjem isporuka, povećanjem prometa),
  • kakve su posljedice prebačaja ili podbačaja (stimulativni model poduzeća!).
  • Primjer stimulativnih pokazatelja
    U praktičnom primjeru daju se količinski i kvalitativni ciljevi poduzeća sa mjerilima, kojima se određuju pojedinačni rezultati i utvrđuje primjena stimulativnog sistema u skladu sa unaprijed preciziranim skalama i iznosima.

    [" target="_blank">[" border=0 alt="Povećajte sliku">Tablica 1.
    Količinski i kvalitativni ciljevi poduzeća kao kriteriji za stimulacije
    (za uvećanje kliknite na sliku)
    Izvor:

    MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.