Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Event marketing (drugi dio)

Vrednovanje Eventa

Dobar Event mora imati jasan cilj, određenu razinu priželjkivanih rezultata i unaprijed određen budžet. Rezultati se mjere u ostvarenom PR - u, kretanju prodaje, povećanju zapaženosti branda i slično. Još uvijek je prisutan problem vrednovanja, jer je Evente ponekad teško realno ocijeniti kao uspješne ili                      neuspješne.

Jedna od metoda koja se koristi i za odnose s javnošću je anketiranje ispitanika prije i nakon događaja s ciljem mjerenja promjena u poznatosti, mišljenjima, stavovima i namjeri potrošača. Osim od produkcijskih troškova i agencijskih naknada, budžet se sastoji od predviđenih ulaganja u medije i odnose s javnošću.

Organiziranje Eventa
Organizatori Eventa imaju veliku zadaću, jer ih do ostvarenja zadovoljavajućih rezultata, osim dobre ideje i planiranja, čeka i niz nepredviđenih sitnih organizacijskih problema.
Odluke organizatora vezane su uz 10 područja:

  • Istraživanje
  • Kreiranje i dizajn
  • Priprema mjesta događaja
  • Organiziranje catteringa i dekoriranje
  • Organizacija zabavnih aktivnosti
  • Organizacija prijevoza
  • Kreiranje i slanje pozivnica
  • Dogovaranje smještaja za bitne goste i klijente
  • Koordiniranje djelatnika
  • Kontrola i evaluacija događaja

  • Poduzeća i agencije su ograničene mogućnostima hrvatskog tržišta tako da su i produkcijski resursi (scenografija, kvalitetna tehnika i slično) najčešće usmjereni na veće gradove. Iz tog razloga većina događaja odvija se prema već uhodanim pravilima, često bez zanimljivih ideja i pomicanja granica u svijet kreativnosti. Koncept i ideja moraju se moći komunicirati s potrošačima na samom događaju, ali i putem medija. Kompromisi u organizaciji su neizbježni, jer se izvrsna ideja mora uklopiti u realnost tržišta i financijsku situaciju.

    Evente je nužno kvalitetno osmisliti i unaprijed planirati, jer 70% odluka o kupnji potrošači donose na prodajnom mjestu što znači da događaji imaju stvaran i izravan utjecaj na ponašanje i volju potrošača.

    Eventi ne smiju biti sami sebi svrha, već treba voditi brigu o ciljevima koji se žele postići. Kako bi poduzeće postiglo ciljeve, nužno je da se na Eventu pojave željeni gosti, bilo da je riječ o klijentima, zaposlenicima ili potrošačima. Bitno je na vrijeme "pokrenuti priču" o događaju i time osigurati komunikaciju "od usta do usta". Također, ne smije se dogoditi da se u to vrijeme održava sličan ili još gore, atraktivniji Event.

    Sponzorstvo iz zasjede
    Osim klasičnih, u zadnje vrijeme često nailazimo i na tzv. sponzorstva iz zasjede. Neka poduzeća intenziviraju oglašavanje i ostale oblike promocije za vrijeme Eventa, kako bi stvorila dojam i privid sponzorstva. Slabljenje utjecaja stvarnog sponzora događa se zbog oglašavanja konkurenta u istim medijima koja prate događaj ili sponzoriranjem bitne osobe ili djelatnosti koja je najviše zastupljena u događaju. Oglašavanje iz zasjede pokazalo se kao vrlo uspješno za konkurentsko poduzeće, ali se u zadnje vrijeme razmatra etičnost takvog ponašanja.

    Ukoliko poduzeće očekuje puni uspjeh na tržištu, Event je neophodno integrirati u komunikacijski program poduzeća. Temeljni cilj Eventa je pronaći one događaje koji će poduzeće izdvojiti od ostalih i istodobno pojačati komunikaciju s ciljnim potrošačima.

    SAVJETI poslovnog savjetnika

  • Glavna ideja Eventa mora biti rezultat dobrog istraživanja tržišta
  • Za dobru pripremu i organizaciju treba ostaviti dovoljno vremena i budžeta
  • Događaj mora biti u skladu s imidžem poduzeća i dosezati ciljnu publiku
  • Događaje s previše sponzora treba izbjegavati
  • Vlastiti događaji maksimiziraju utjecaj na imidž i prodaju
  • Event se mora uklapati u ciljeve integrirane marketinške komunikacije

    (V.K.)

  • Izvor:

    Vezani članci:

    MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.