Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Kako odabrati poslovnog savjetnika (prvi dio)

Zaboli li vas zub, otići ćete zubaru. Počne li vaš limeni ljubimac proizvoditi čudne zvukove, požuriti ćete do servisa. Kad nešto zaškripi u poslovnom svijetu, uobičajeno je potražiti pomoć poslovnog savjetnika.

Koga sve možemo nazvati poslovnim savjetnikom?

1. Specijalista slobodni strijelac. Freelancer. Pojedinac koji radi kao poslovni savjetnik puno radno vrijeme, a dodatno se bavi s time povezanim aktivnostima, kao što su pisanje, predavanja, radionice i sl.

2. Honorarni poslovni savjetnik. Stalno zaposlen s punom radnim vremenom kao profesor, manager kvalitete, stručnjak u određenom području. Poslovnim savjetovanjem se bavi u slobodno vrijeme.

3. Umirovljenik. Nakon manje ili više uspješne karijere u industriji, vojsci, državnoj upravi, na fakultetu, povremeno se bavi poslovnim savjetovanjem.

4. Čovjek između dva zaposlenja. Bavi se poslovnim savjetovanjem dok traži novi posao. Taj savjetnički angažman će mu možda i postati novi posao.

5. Tvrtka za poslovno savjetovanje. Skupina specijalista za pojedina područja koji žive od pružanja savjetničkih usluga. Često puta je to manja grupa ljudi koja obilato koristi usluge vanjskih suradnika.

Savjetnika ima iz svih područja – za financije, za ljudske resurse, za restrukturiranje, za kvalitetu, za privatizaciju, za marketing, ali ostaje problem – kako odabrati pravoga.

Kakav bi poslovni savjetnik trebao biti?

Pružanje savjetničkih usluga je pretežno individualni rad, jedan na jedan pa ljudske osobine poslovnog savjetnika mogu biti presudne za uspjeh cijelog projekta.

Poslovni savjetnik bi trebao biti:

  • etičan - pošten, istinoljubiv, iskren, čestit i diskretan
  • širokouman – spreman razmotriti i alternativne ideje i mišljenja
  • pažljiv promatrač – trajno i aktivno svjestan kulture i vrijednosti organizacije u kojoj se nalazi, njezinog fizičkog okruženja i aktivnosti
  • dobar zapažač – uočava i razumije potrebe za promjenom i poboljšanjima
  • svestran – sposoban prilagoditi se različitim situacijama i pružiti alternativna i kreativna rješenja
  • uporan – istrajan, usmjeren na postizanje ciljeva
  • odlučan – postiže pravovremene zaključke zasnovane na logičkom razmišljanju i analizama
  • sposoban osloniti se na sebe – djeluje i radi nezavisno, a ipak djelotvorno surađuje s drugima
  • komunikativan – sposoban slušati i surađivati s ljudima na svim razinama u organizaciji, povjerljiv i osjetljiv na njezinu kulturu
  • praktičan – realističan i fleksibilan u pristupu, s dobrim sposobnostima raspoređivanja vremena i vođenja (stalno uzimajući u obzir činjenice i iskustvo)

  • Vjerovali ili ne, ovo nije prepisano iz priručnika za primanje u pionire već iz međunarodno priznate norme ISO 10019 "Guidelines for the selection of quality management consultants and use fo their service" (Upute za odabir poslovnog savjetnika za upravljanje kvalitetom i korištenje njihovih usluga).

    Norma na žalost ne kaže, kako sve te osobine unaprijed provjeriti? Najvjerojatnije nikako. Ali zato možete i svakako bi morali provjeriti o poslovnom savjetniku:

  • obrazovanje (formalno i dodatno, iz kojeg je područja, ima li to veze s onim što vam treba)
  • radno iskustvo (kada i gdje je radio, zašto je otišao)
  • prethodni rezultati (dosadašnji uspješni projekti, i oni drugi)
  • posvećenost trajnom poboljšavanju znanja i vještina (u prijevodu, da li i koliko često pohađa seminare, susrete, simpozije, savjetovanja, bavi li se pisanjem i prenošenjem znanja drugima)

    U slijedećem nastavku pročitajte više o tome kako bi se projekt trebao odvijati kada angažirate savjetnika, na što treba posebno obratiti pažnju, te koga ne uzimati za poslovnog savjetnika.

    (V.K.)

  • Izvor:

    MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.