Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Breda Ivanović, PricewaterhouseCoopers Hrvatska d.o.o.

PricewaterhouseCoopers je najveća svjetska organizacija za pružanje profesionalnih usluga. Klijenti PricewaterhouseCoopersa su neke od najvećih hrvatskih i međunarodnih poduzeća. Uz tijesnu suradnju s ekonomskim i državnim tijelima idu u korak s učestalim promjenama poslovnog okruženja u Hrvatskoj. U ovotjednom HR intervjuu, Breda Ivanović, HR menadžer u PricewaterhouseCoopers Hrvatska, otkriva više o edukaciji, networkingu i motivaciji zaposlenika te zapošljavanju mladih.

MojPosao: Surađuje li i na koji način vaš HR odjel s istima na međunarodnoj razini?

Breda Ivanović: PricewaterhouseCoopers je globalna tvrtka - HR stručnjaci su svakodnevno povezani sa svojim kolegama u drugim zemljama kako na regionalnoj tako i na svjetskoj razini kroz mnogobrojne HR konferencije, česte sastanke, telefonske konferencije, svakodnevne telefonske razgovore i Internet povezivanja, pa tako i kroz programe usavršavanja HR stručnjaka koji se održavaju na regionalnoj razini.

MojPosao: S obzirom na međunarodno okružje u kojem tvrtka djeluje, pruža li se vašim zaposlenicima mogućnost dodatne stručne edukacije u inozemstvu?

Breda Ivanović: Našim zaposlenicima nudimo mogućnost daljnjeg usavršavanja u inozemstvu unutar naše globalne korporacije i ta suradnja je nešto čime se jako ponosimo. Takozvani "secondment" (rad u stranom uredu) može biti organiziran na duži ili kraći period – od 2 mjeseca do 2 godine, ovisno o dogovoru i potrebama našeg i stranog ureda. U tom razdoblju, ovisno o iskustvu, pojedinci direktno surađuju u radu stranog ureda i na taj način najbrže i najkvalitetnije stječu iskustva. Upravo stoga što menadžment PricewaterhouseCoopersa prepoznaje vrijednost zaposlenika, izgradili smo međunarodnu mrežu HR stručnjaka koji brinu za unaprjeđivanje svakog pojedinca u PricewaterhouseCoopersu. Stvaranjem razvojnih programa kroz razne međunarodne seminare, radionice ili slanjem zaposlenika u urede izvan njihove zemlje, radi se na usavršavanju i stjecanju međunarodnog radnog iskustva. Na globalnoj razini trenutno u stranim uredima radi više od 2000 zaposlenika PricewaterhouseCoopersa.

MojPosao: Što činite po pitanju zbližavanja i razvijanja boljeg networkinga među zaposlenicima?

Breda Ivanović: Što se tiče networkinga unutar PricewaterhouseCoopersa u Hrvatskoj, prvenstveno je važno napomenuti da je naša poslovna aktivnost takva da iziskuje neprestanu međusobnu suradnju zaposlenika, tj. timski rad, neophodan za funkcioniranje i dobro obavljanje posla. Budući da naši klijenti iziskuju visoko stručno znanje i vrlo raznoliko iskustvo, naša je strategija vertikalno udruživanje zaposlenika. To znači da je svaki tim naših stručnjaka sastavljen od ljudi različitih znanja i različitih razina odlučivanja – menadžeri rade rame uz rame s pripravnicima. Rad kod klijenta je najčešće u timu i podaci su centralizirani što podrazumijeva razmjenu podataka i neprestanu suradnju među zaposlenicima, kako vertikalnu tako i horizontalnu. Ovakav način rada nam daje mogućnost uspostave mentorskog sustava. Naime, dužnost svih naših iskusnijih kolega je obučavati manje iskusne. Na taj način kontinuirano se prenose informacije o načinu rada, pristupu klijentu i sl. Kako se mladi razvijaju, a novi zaposlenici dolaze, tako se iskustva i znanja prenose s jednih na druge. Što se tiče same obuke, mi pružamo i "soft-skills" obuku, dakle obuku namijenjenu stjecanju općih vještina. U takvu obuku uključeni su svi zaposlenici, što opet daje mogućnost njihove međusobne interakcije.

MojPosao: Koje vrste motivacije koristite za nagrađivanje zaposlenika?

Breda Ivanović: Već samo raditi za PricewaterhouseCoopers znači raditi u timu inovativnih stručnjaka, koji teže pružanju učinkovitih i pouzdanih rješenja klijentima. Uz neprestano školovanje i stjecanje iskustava, koja su dragocjena i za osobni razvoj, ide i nagrađivanje zaposlenika. Stoga bi se moglo reći da su iskustva motiv a nagrada je, nakon pomne godišnje procjene kako menadžera tako i kolega iz tima, napredovanje u strukturnoj piramidi koje je naravno popraćeno adekvatnim financijskim nagrađivanjem. Ukratko, slojeviti sustav napredovanja motivacija je za mlade ljude koji su spremni na ulaganje u svoju edukaciju.

MojPosao: Koliko je čest slučaj zapošljavanja mladih, neiskusnih diplomanata?
Breda Ivanović: Već godinama, jednom godišnje, odabiremo diplomante bez profesionalnog iskustva, mlade ljude koji su diplomirali na hrvatskim fakultetima. Odmah po dolasku u PricewaterhouseCoopers novi djelatnici prolaze višetjednu edukaciju, nakon čega ih uključujemo u rad timova. Na taj način, kroz rad, stječu neophodno iskustvo koje nisu mogli dobiti tijekom studija.

MojPosao: Koje vještine PricewaterhouseCoopers cijeni kod svojih zaposlenika?

Breda Ivanović: Jedna od najvažnijih osobina je sposobnost za timski rad, jer rad u PricewaterhouseCoopersu podrazumijeva pripadnost timu motiviranih, talentiranih profesionalaca koji neprestano teže pružanju inovativnih usluga klijentima u atmosferi kontinuiranog učenja. Timski rad podrazumijeva zajednički rad s kolegama i klijentima koji rezultira najboljim rješenjima. Podrazumijeva građenje snažnih dugoročnih odnosa uz uvažavanje međusobnih razlika i stalnu razmjenu znanja. U timskom radu svaki je pojedinac cijenjen, njegove ideje i doprinosi se vrednuju, a njegov glas se čuje.

Isto tako je važna spremnost na neprekidno razvijanje znanja o našem poslovanju i stručnosti u što su svi uključeni. Treba biti sposoban pratiti promjene vezane za struku, naše klijente i poslovno okruženje, brzo reagirati i biti fleksibilan.

Ništa manje nisu važni ni produktivni, dugotrajni odnosi s klijentima, prihvaćanje različitih kultura, zajednica te gledišta. Kako se naši klijenti oslanjaju na našu ekspertizu, to znači da svatko od nas mora nadograđivati svoje znanje i vještine i raditi na tome da se usredotoči na kreiranje rješenja za naše klijente.

MojPosao: Možete li u kratko opisati ključne vrijednosti PricewaterhouseCoopers?

Breda Ivanović: Tri ključne vrijednosti PricewaterhouseCoopersa koje čine PricewaterhouseCoopers posebnim mjestom za svakog zaposlenika:

 

  • Kvaliteta
  • U mogućnosti smo ispuniti svoja obećanja i stvoriti dodatnu vrijednost koja prelazi očekivanja. Najvišu kvalitetu postižemo inovacijama, učenjem i razvijanjem kreativnih rješenja i njihovim provođenjem u praksu. Ostanak u skupini najvećih na našem području djelovanja i stvaranje reputacije uvjerljivo najboljih podrazumijeva razvoj inovativnih ideja i njihovo prevođenje u djela. Stalno stjecanje novih znanja o poslu i nadograđivanja znanja i vještina nužan su uvjet koji mora zadovoljiti svaki zaposlenik PricewaterhouseCoopersa.

     

     

  • Timski rad
  • Najbolja rješenja rezultat su zajedničkog rada naših zaposlenika i klijenata. Učinkovit timski rad zahtijeva međusobno poštovanje i razmjenu znanja i iskustava. Uredi u 144 države i više od 35 radnih jezika čine nas zapanjujuće raznolikom grupom - gotovo jednako raznolikom kao što su naši klijenti.

     

     

  • Vodstvo
  • Vodstvo se u našem poslu odlikuje odvažnošću, osobnim integritetom i posjedovanjem vizije koja nadahnjuje i motivira. Gotovo svatko od nas na svojoj razini može odigrati ulogu vođe. Želimo da se naše vođe čuju, da budu prepoznatljivi, te da su odgovorni za svoje postupke. U svojem radu apsolutno se pridržavamo zahtjeva za nezavisnošću i ne želimo ljude koji su samo odvažni, već one s vizijom - jasnom idejom o tome što bi željeli postići.

     

    (V.K.)

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.