Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Većina američkih poslodavaca nadzire Internet promet svojih zaposlenika

Prema rezultatima nedavno objavljene studije, čak 92% američkih poslodavaca na neki način nadzire zaposlenike na njihovom radnom mjestu. Unatoč nepopularnosti takvih mjera, poslodavci smatraju da imaju opravdane razloge za "držanje zaposlenika na oku", a to su osiguranje produktivnosti i smanjivanje pasivnosti zaposlenika na najmanju moguću mjeru.

I dok tradicionalni Internetski filteri blokiraju pristup "neodobrenim" stranicama i sadržajima, najnoviji programi za nadziranje Internetskog prometa zaposlenika idu i dalje. Ti programi, naime, bilježe ključne riječi, posjećene stranice, e-mailove, pokrenute programe, otvorene prozore, instant messaging, printanja, pa čak i prikaz ekrana svakog računala čiji je korisnik na Internetu.

Ako se uzme u obzir koliko vremena zaposlenici provode na poslu, postalo je uobičajeno da koriste računalo tvrtke za obavljanje svojih osobnih poslova, kaže Robin Bond, odvjetnik i stručnjak za radno pravo. No, računalo ipak pripada tvrtki, a ne zaposlenicima, dodaje Bond i naglašava kako su sudovi u dosadašnjoj praksi uglavnom odbijali zaposlenicima priznati pravo na privatnost na radnom mjestu.

Unatoč tome, poslodavci bi prema zaposlenicima trebali biti iskreni o nadzoru na radnom mjestu, ističe Bond, jer bi neinformiranje zaposlenika o pravilima korištenja računala, poslodavca moglo stajati tužbe za nepoštivanje privatnosti ili nepoštivanje zakonskih odredbi o prisluškivanju.

Stoga Robin Bond zaposlenicima savjetuje kako da zaštite svoju privatnost i izbjegnu mogućnost ukora ili otkaza zbog korištenja Interneta na radnom mjestu u privatne svrhe:

  • Upoznajte se s pravilima korištenja računala i Interneta u vašoj tvrtci – što je dopušteno, a što je zabranjeno
  • Internet nije privatan - sve što radite ili izjavljujete putem Interneta (uključujući i e-mail) je potencijalno dostupno cijelom svijetu. Stoga tvrtkin e-mail koristite samo u poslovne svrhe
  • Promislite prije nego što "kliknete" – prije nego što utipkate e-mail ili pregledate neki website zamislite da vam je šef iza leđa

    Vaš šef ima svako pravo od vas očekivati da se posvetite obavljanju posla najbolje što možete. Stoga minimalno koristite e-mail i Internet u privatne svrhe i neka vaša produktivnost bude visoka, zaključuje Bond.

    (T.B.)

  • Izvor:
    BusinessWire

    MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.