Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Veličina je važna – kako izgledati veći (prvi dio)

Ako je suditi po tome koliko se o njemu priča – poduzetništvo je hit. Poduzetnički centri, tehnološki parkovi, inkubatori, slobodne zone, agencije za malo gospodarstvo, ministarstva obrta i poduzetništva, krediti, jamstva, poticaji – sve ne bi li oni koji imaju takve sklonosti, brže i lakše prevalili put od zaposlenika do poduzetnika.

A tko je poduzetnik – čovjek koji umjesto da četrdeset sati tjedno odradi za nekog drugog, osamdeset sati tjedno s voljom i veseljem radi za sebe. Iako, ako bolje razmislimo, uvijek radimo samo za sebe, bez obzira tko nam potpisuje platni obračun.

Koliko god okruženi podrškom i simpatijama bili, kad se dođe do točke dobivanja posla, mali poduzetnici imaju veliku manu – mali su. Velikim tvrtkama nekako više vjerujemo – da su u stanju isporučiti dogovoreno i na vrijeme, održati kvalitetu i odraditi svaki posao neovisno o tome tko je na bolovanju a tko na godišnjem. Ako tek krećete, razmislite o strategijama kako izgledati veći, rasti i razvijati se dok konačno i ne postanete dovoljno veliki da vas ova tema više ne zanima.

Obrt ili d.o.o, pitanje je sad

Izaberete li obrt, procedura je kraća, troškovi osnivanja manji, a knjigovodstvo jednostavnije. Uz vlastiti obrt zakonski imate pravo biti zaposleni i negdje drugdje.

Upravo zato "obrt" potencijalnim kupcima uvijek izgleda manje ozbiljno i manje pouzdano nego "društvo s ograničenom odgovornošću" ili još bolje, "dioničko društvo".

Odluka o pravnom obliku vaše tvrtke ovisi o mnogim faktorima pa neka i ovaj bude jedan od njih.

Koje ime odabrati

Prvi je problem pronaći ime koje vam se sviđa, koje se lako izgovara i pamti, koje nije predugačko, koje nema u sebi slova s dijakritičkim znakovima, ako radite sa strancima (a raditi ćete prije ili kasnije), koje govori nešto o poslu kojim se bavite (na primjer "Svijećnjaci d.o.o"), a opet vas ne ograničava (što ako odlučite izrađivati i vaze),...

Drugi je problem pronaći neko koje nije već zauzeto. Što može biti veliki problem.

Postoje specijalizirane tvrtke koje će vam pomoći odrediti ime, ne samo za tvrtku nego i za sve drugo što zatrebate – proizvod, promidžbenu kampanju, knjigu. U testiranju prikladnosti imena dobro će poslužiti i obitelj, naročito djeca.

Staviti vlastito ime u naziv tvrtke zahtjeva veliku hrabrost – ako ste čitali Harveya Mackaya, poznatog američkog biznismena i autora nekoliko knjiga, njemu je trebalo više godina da se oslobodi straha od bankrota i nazove svoju tvrtku po sebi. Ovo ne vrijedi ako ste poznata ličnost pa ćete tu činjenicu odmah iskoristiti u promidžbene svrhe ili ako imate zaista velike razvojne planove.

Bilo kako bilo Nomen est omen – ime je znak i njegovom odabiru treba posvetiti dužnu pažnju.

Na kojoj adresi radite

Ako priroda vašeg posla i prostor kojim raspolažete to dozvole, logično je započeti posao kod kuće. To je jednostavnije, financijski povoljnije, a na prvi pogled može izgledati vrlo, vrlo privlačno – nema prometnih gužvi i muka po parkiranju, radite u bilo koje doba dana (i noći), radite u papučama i pidžami (ili bez njih), radite neobrijani, bez šminke i frizure.

Ipak, vaša će tvrtka izgledati veća i ozbiljnija ako se njezina i vaša privatna adresa razlikuju. Ako stranke dolaze k vama, to je i prikladnije, a u krajnjoj liniji i sigurnije.

Kad birate lokaciju za svoju tvrtku, gotovo da je najvažnija prometna povezanost i broj parkirnih mjesta. Pri tome je ipak bolje odabrati poslovnu zonu nego tradicionalno stambenu četvrt. Adresa "Ulica mimoza" ili "Aleja breza" asocira na nizove obiteljskih kuća i vrtova, a "Lijevi krivi put bb" odlično pristaje jedino uz seoski turizam.

U poslovnoj zoni imati ćete, osim odgovarajuće infrastrukture, priliku susretati se s drugim poslovnim ljudima, a ti susreti mogu voditi i novim poslovima.

Kako izgleda vaš papirnati identitet

Informatičkim alatima uobičajeno instaliranim na današnjim osobnim računalima, svatko sa sasvim prosječnim informatičkim znanjem može sam kreirati logo tvrtke, posjetnice, memorandum, račun i fax obrazac, a mnogi to i čine.

Nije li upravo grafički dizajn vaša struka, ne gubite na to vrijeme. Vaš amaterski uradak biti će simpatičan jedino vašoj mami i baki. Za ostale će biti upravo to što je – amaterski uradak.

Ovo se posebno odnosi na posjetnice. One koje ste sami kreirali i otisnuli na svom printeru prolaze ako na njima piše da ste, recimo, predsjednik "Društva za zaštitu maslačaka". U svijetu biznisa, ravne su samoubojstvu.

Prepustite zato stvar stručnjacima. Želite li uštedjeti, uvijek možete pronaći nekog studenta dizajna kojem treba tema za seminarski rad.

Još dvije stvari pridonijeti će vašem imidžu veće tvrtke – posebno tiskan obrazac memoranduma i blokovi papira s vašim znakom.

Autor: Olga Štajdohar Pađen

U slijedećem nastavku čitajte više o javljanju na telefon, poslovnom e-mailu, izgledu web stranice i ostalom.

(V.K.)
Izvor:

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.