Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Osam tipova zaposlenika

Trudite se biti dobar menadžer. Odlučili ste dobiti najbolje od svakog zaposlenika i tražite najbolji način kako priznati njihova postignuća. Pritom je jedno od najvažnijih pitanja: S kojim tipom zaposlenika radite? Trebali biste znati prioritete u karijeri svakog zaposlenika ponaosob, jer jedino tada možete shvatiti i iznaći najbolji način kako komunicirati s njima, tvrdi američka poslovna analitičarka Anne Fields.

Sljedeće kategorije, koje je prije 30 godina razvio profesor menadžmenta na poznatom Massachusetts Institute of Technology (MIT) i jedan od osnivača organizacijske psihologije, Edgar Schein, a koje on naziva karijernim "sidrima", opisuju prioritete koji definiraju kako ljudi doživljavaju sebe i svoj posao. Prema Scheinu postoji 8 tih kategorija.

Prva opisuje osobu s tehničkim ili funkcionalnim sposobnostima. To je netko tko se zaista želi istaknuti u svom području rada, i to toliko da mu je to što je dobar u svome poslu važnije od novca i promaknuća. Kako biste dobro komunicirali s takvim osobama obraćajte im se kao prema stručnjacima i pobrinite se da i ostali to čine. Također, kako biste im odali priznanje za njihovu vrijednost za tvrtku, omogućite im da i dalje budu najbolji – omogućite im pohađanje stručnih konferencija i seminara.

U drugu kategoriju spadaju oni koji imaju općenite rukovoditeljske sposobnosti. Te osobe slijede tradicionalne putove razvoja karijere – žele biti dobri u mnogo stvari i steći mnogo vještina, te, s vremenom, upravljati sve većim brojem ljudi. Za motiviranje takvih osoba najprikladniji su promaknuće i povećanje plaće. Pošto su takve osobe najviše zainteresirane za to kako će njihov rad utjecati na njihovu budućnost u tvrtki, s njima ćete najbolje komunicirati ako razgovarate o krajnjim rezultatima i ako ih upitate za njihovo mišljenje o upravljanju. Ako im ne možete ponuditi povišicu ili promaknuće, pokažite im da prepoznajete i priznajete njihovu vrijednost za tvrtku tako što ćete ih poslati na seminare i radionice na kojima će unaprijediti svoje vještine i steći nove.

Treće karijerno "sidro" opisuje osobu koja cijeni svoju samostalnost i kojoj je osobna sloboda važnija od ugleda. Od takvog zaposlenika ne očekujte mnogo komunikacije i odolite iskušenju da se upletete u ono što radi. Shvatite da će slobodoumni ljudi često izbjegavati grupne situacije, ali i to da će dati najbolje od sebe ako im se pruži prilika da stvari obave na svoj način.

Četvrto "sidro" je sigurnost i stabilnost. Ono opisuje osobu koja cijeni predvidljiv okoliš i snažno se poistovjećuje s organizacijom. S njima komunicirajte često i potičite ih da poboljšaju svoje vještine. Najbolji način za odavanje priznanja takvoj osobi jest iskazivanje zahvalnosti tako što ćete ju, na primjer, izvesti na ručak.

Ljudi koji žude za poduzetničkom kreativnošću, a koje opisuje peto karijerno "sidro", žele stvoriti nešto svoje i upravljati time. Njima je potrebno ohrabrenje i pohvala za njihove nove zamisli, a vole brainstorming i kada im se odrede ciljevi koje moraju doseći. Budući da su uglavnom usredotočeni na sebe, uživaju u novcu kao vidljivom znaku njihova uspjeha. Ako im ne možete povećati plaću, odajte im javno priznanje i omogućite im da budu još kreativniji.

Tu su, također, i oni koji traže osjećaj da svojim radom služe nekom višem cilju. Takvi zaposlenici posao žele usredotočiti na točno određene vrijednosti ili ciljeve koji su u skladu s tim vrijednostima. Potražite projekte koji se slažu s njihovim područjem zanimanja, i shvatite da je ono što oni najviše žele rad na ostvarenju nekog višeg cilja.

Sedmo karijerno "sidro" opisuje ljude koji su u potrazi za čistim izazovom. Takvi zaposlenici znaju biti vrlo eksplozivni i lako se upuštaju u sukob, te je važno da se ponekad povučete i povisite ljestvicu uspjeha. To je ono što najviše vole. Nema potrebe za pohvalom, jer izazov je dovoljna nagrada.

Osmo karijerno "sidro" opisuje zaposlenike kojima je njihov životni stil ispred svega ostalog. Takvi zaposlenici usredotočeni su na svoj privatni život. S njima budite izravni i budite sigurni da su poslovni zahtjevi koje pred njih postavljate jasno izrečeni. No, ne očekujte da će obaviti i nešto više od osnovnog posla. Najbolje će raditi ako im omogućite fleksibilno radno vrijeme, a najbolje ćete ih za dobro obavljen posao nagraditi ako im date slobodne dane.

(T.B.)
Izvor:
Canada.com

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.