Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Sve više američkih tvrtki svojim zaposlenicima omogućava dugotrajni plaćeni dopust

Htjeli ili ne, mora se priznati da je, kada se zbroji oko 40 sati tjedno, oko 49 tjedana godišnje, te oko 40 godina, to "mnogo" godina provedenih za radnim stolom, čak i ako volite ono što radite. Ne iznenađuje stoga da se zaposlenici povremeno "uhvate" kako maštare o tome što bi sve mogli raditi umjesto trošenja većine svog dragocjenog vremena na posao – skitati se mjesec ili dva Australijom, odmarati na Baliju, provoditi vrijeme s djecom, trenirati za triatlon...

A sada zamislite da vam vaš poslodavac tako nešto i dopušta i pritom vam kaže da će vas vaše radno mjesto čekati kada se vratite. Nezamislivo? Ipak nije. Barem u SAD-u. Naime, 11% velikih američkih kompanija svojim zaposlenicima nudi mogućnost da na mjesec, dva odu na takav dopust, i to plaćen, dok ih još 29% nudi istu takvu mogućnost, ali neplaćeno, pokazalo je najnovije istraživanje Society for Human Resource Management (SHRM).

Također, i 16% malih te 21% srednjih tvrtki svojim zaposlenicima nudi mogućnost takvog, doduše neplaćenog, dopusta. To je značajan pomak u odnosu na prije pet godina kada je samo 15% svih kompanija nudilo mogućnost takvog, neplaćenog odmora.

Bez obzira što vi mislili o tome, poslodavci su očito shvatili da je omogućavanje zaposlenicima da ostvare i svoje druge interese, osim karijere, dobar način izgradnje lojalnosti, zadržavanja zaposlenika i poticanja veće kreativnosti na poslu.

Teorija na kojoj se takvo shvaćanje temelji jest da svatko želi raditi nešto potpuno različito i drugačije neko vrijeme, kaže J. Robert Carr iz SHRM-a. Također, takve mogućnosti mogu obuzdati namjeru davanja otkaza. Poslodavci sigurno ne žele da im talentirani i dobro osposobljeni zaposlenici odu. Glavni cilj ih je zadržati, napominje Carr.

Takve se mogućnosti, u pravilu, nude onim zaposlenicima koji imaju dobre rezultate i u kompaniji su više od 7 godina. A osim toga što od zaposlenika zahtijevaju da za vrijeme tog dopusta ne rade za konkurenciju, neke kompanije od zaposlenika zahtijevaju da neko vrijeme provedu u humanitarnim ili socijalnim službama. Međutim, neke tvrtke svojim zaposlenicima na dopustu ne postavljaju nikakva ograničenja u pogledu onoga što će za to vrijeme raditi, već tu odluku u potpunosti prepuštaju zaposlenicima.

Neke od najpoznatijih američkih tvrtki koje svojim zaposlenicima nude mogućnost odlaska na takav dopust su American Express, Goldman Sachs i PricewaterhouseCoopers.

(T.B.)
Izvor:
CNNMoney

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.