Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Sve više tvrtki prati razvoj karijera svojih zaposlenika

Briga za kadrove i njihovu motivaciju, specijalizaciju i promociju postaje dijelom programa uspostavljanja i razvoja kvalitete svake tvrtke.

Najproduktivnije tvrtke nastale su postignućem da se zaposleni posve aktivno uključe u njihov život jer im rad u tom poduzeću pričinja radost.

Karijera zaposlenika počinje se u većini tvrtki pratiti već pri samoj obradi pristiglih prijava i životopisa za konkretni posao. Daljnjom selekcijom kandidate obrađuju psiholozi, kao i menadžeri odjela u koje bi zaposlenici trebali doći. U razvojnom putu zaposlenika u većini velikih tvrtki prati mentor koji je sastavni dio uvođenja u posao novih zaposlenika kao i njihove procjene za pronalaženje optimalnoga radnog mjesta.

Tako se primjerice u našoj najvećoj farmaceutskoj tvrtki, Plivi, proces razvoja karijere odvija kontinuirano.

Direktorica Korporativnih komunikacija u Plivi, Tamara Pečarević-Šušanj objašnjava kako procjena potencijala počinje i prije zapošljavanja u postupku selekcije, a obavlja se psihologijskim testiranjem i metodom intervjua s psihologom i menadžerom. Svaki će menadžer tijekom svakodnevnog rada sa zaposlenicima uočavati i procjenjivati njihove potencijale za daljnji razvoj, a barem jedanput godišnje Plivini menadžeri sa svakim svojim izravno podređenim zaposlenikom obavljaju razgovor o karijeri. Cilj razgovora je doznati želje zaposlenika, profesionalne interese i ambicije zato što svaki pojedinac ima svoje vlastito viđenje idealne karijere, a ono je povezano s osobinama ličnosti, sposobnostima, motivacijom i sustavom vrijednosti.

Direktorica Direkcije razvoja ljudskog resursa u Zagrebačkoj banci, Laura Bendeković naglašava kako se kod svih zaposlenika, kojih je trenutno više od 4.300, svake godine planiraju aktivnosti osobnog razvoja, i to na način da se prate kompetencije zaposlenika vezane uz zahtjeve postojećega radnog mjesta. Uz to, Zagrebačka banka omogućava zaposlenicima koje zanima međunarodna karijera rad i u drugim zemljama iz grupacije UniCredit, koja posluje u 19 zemalja.

U Podravki ističu kako je znanje najcjenjenija imovina.

Upravljanje ljudskim potencijalima ključno je područje za stvaranje Podravkine dugoročne konkurentske prednosti, kaže zamjenik direktora Korporativnih komunikacija u Podravci Alen Kisić.

Razvojni plan zaposlenika u Podravki podijeljen je na tri područja koja uključuju opća znanja, stručna znanja i opće menadžerske sposobnosti i vještine. Sustavom obrazovanja obuhvaćeni su svi zaposlenici visoke i više stručne spreme od samog dolaska u kompaniju.

(V.K.)
Izvor:
Poslovni dnevnik

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.