Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Psihološka procjena važna je za uspjeh tvrtke

Preduvjet uspješnog poslovanja na sve zahtjevnijem tržištu su zaposlenici tvrtke, a ključnu ulogu u izboru najboljeg kadra, kao osnovnog cilja svakog menadžera, imaju stručnjaci za poslovnu psihologiju.

Najraširenija aktivnost poslovnih psihologa jest selekcija kadrova prilikom zapošljavanja, no u zadnje vrijeme sve je veći naglasak i na psihološkim portretima visokog menadžmenta. Cilj toga je utvrđivanje što bi se kod vodećih poslovnih ljudi trebalo poboljšati ili promijeniti kako bi tvrtka bila još uspješnija.

Najnoviji trend u poslovnoj psihologiji je procjena organizacijske klime, pri čemu se proučavaju uvjeti na konkretnom radnom mjestu, s naglaskom na međuljudske odnose. Problemi psihološke procjene kadrova sve su složeniji i zahtjevniji pa tvrtke sve češće unajmljuju specijalizirane agencije, kojih u Hrvatskoj ima tridesetak.

Mnogim agencijama je poslovna psihologija samo jedna od djelatnosti u okvirima cjelokupnoga poslovnog savjetovanja, no neke su specijalizirane samo za psihologiju, a radi se uglavnom o podružnicama višenacionalnih kompanija te desetak "izvorno hrvatskih" agencija.

Psihologinja i direktorica jedne takve tvrtke, Tanja Pureta pojašanjava kako se za psihološku procjenu menadžmenta najviše odlučuju u osviještenim i uspješnim kompanijama, a posebno se to odnosi na one informatičke.

Rezultati poslovanja u takvim kompanijama u pravilu su bolji od konkurencije, a takvi su i međuljudski odnosi jer je svakom zaposleniku pronađeno mjesto koje najbolje odgovara njegovu profilu i čini ga zadovoljnim, ističe Pureta te dodaje da je u radu s vrhunskim menadžerima važno ljudima pristupiti kao osobama, a ne kao objektu.

Prema riječima Purete, to znači da cilj nije otkriti nedostatke nekog menadžera, pa ih prijaviti njegovu direktoru koji će mu zbog toga dati otkaz, već poraditi na nedostacima i poboljšanju postojećih sposobnosti kako bi one još više došle do izražaja.

Također je bitno da se o dobivenim podacima najprije raspravi s čovjekom o kojem je riječ, a tek onda, prema potrebi, i s ostalim subjektima u poslovnom sistemu, tvrdi Pureta.

Psihološki programi mogu se izrađivati na seminarima, savjetovanjima ili pak pojedinačno, a običaj je da su polaznici nekog treninga zaposlenici iste kuće čija Uprava želi povećati sposobnosti svojih menadžera, ali i tehnikama team-buildinga poboljšati radnu klimu u kompaniji.

Međutim, Pureta navodi da državne ili javne tvrtke rjeđe traže usluge poslovnih psihologa, iako bi to moglo znatno unaprijediti postupak odabira pravih kadrova i organizacijsku klimu, te znanja i vještine zaposlenika i rukovoditelja.

(T.N.)
Izvor:
Poslovni dnevnik

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.