Provođenje faza razvoja tvrtke
Autor teorije spiralne dinamike, prema kojoj se promjene mogu predvidjeti, dr. Clare Gravesa identificirao je osam faza razvoja koje je kodirao bojama, a kroz koje prolazi svaki sustav, pa i kompanije.
Tako je, primjerice, team building je tipična aktivnost narančaste faze. Nastao je u SAD-u, u trenutku kad su kompanije razvile plave elemente do savršenstva i jedini element u kojem su mogle ostvariti konkurentsku prednost bili su ljudi i poticanje njihova potencijala putem sinergije s ostalima.
Smatra se da team building na kojem će se zaposleni dobro podružiti, neće mnogo pomoći tvrtki u kojoj ne postoje pravila i efikasni procesi poslovanja. Nakon povratka opet će se razbuktati stari nesporazumi.
Naiđete li na narančastog zaposlenika kod plavog menadžera, s visokim postotkom vjerojatnosti se može predvidjeti veliki broj konflikata među njima, povišenu razinu stresa kod obojice, te odlazak podređenog u roku 3 do 6 mjeseci.
Koje je boje vaša tvrtka:
Bež
Opstanak, potpuna ovisnost o okolini, zadovoljenje osnovnih potreba. Nepostojanje stalnih partnera na strani dobavljača i kupaca, osnovni cilj preživjeti.
Ljubičasto
Obiteljske i plemenske veze, tradicionalni načini obavljanja posla, traženje zaštite u bližoj okolini. Poslovne odluke donose se u dogovoru s bližom poslovnom okolinom.
Crveno
Egocentrizam, moć, akcija, sve se odluke donose dominacijom, ljudi se moraju boriti za opstanak i dominirati nad drugima.
Plavo
Red, disciplina i stabilnost, poslušnost sada za nagradu poslije, konformizam i neisticanje kao glavne strategije ponašanja.
Narančasto
Uspjeh, prilika, proaktivnost; natjecanje u postizanje rezultata, ljudi komuniciraju slobodnije kroz organizaciju, razvoj matričnih i projektnih organizacija.
Zeleno
Harmonija, udruživanje u svrhu zajedničkog rasta, svjesnost, pripadnost, Category menadžment, Key account menadžment, outsourcing, odmak od vlastitih koristi prema koristima zajednice, ekološki utjecaj. (A.T.)
Izvor:
Lider