Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Kako biti dobar menadžer

Dobro poslovno vođenje temeljna je komponenta u današnjem kompleksnom poslovnom svijetu.

No, iako se i teorija i praksa već 60-ak godina bave objašnjenjem poslovnog vođenja, jedina definicija u kojoj su svi eksperti suglasni govori da je poslovno vođenje kompleksni fenomen koji uključuje primjenu neke vrste utjecaja i moći u organizaciji na splet različitih ljudi, procesa i situacija.

Iako se stalno naglašava kako se nitko ne rađa s karakteristikama dobrog vođe, nekim su ljudima određene osobine i te kako urođene. Sve ostale karakteristike stvaraju se kroz iskustvo i rad na sebi edukacijom, treninzima i usavršavanjem.

Biti dobar menadžer nije isto što i biti dobar vođa. Menadžer izvršava ciljeve, vođa ih stvara.

Menadžer je osoba koja upravlja timom, s krajnjim ciljem izvršavanja određenog zadatka.

Da bi timovi uspješno izvršili postavljene ciljeve, menadžeri se trebaju fokusirati na određivanje zadatka, efikasnost tima, te njegova postignuća.

Drugim riječima, dobar menadžer treba si postaviti sljedeća pitanja: "Što će se dogoditi?", "Što se događa?", i "Što se dogodilo?".

U osnovnoj podjeli uspješni menadžeri imaju četiri glavne karakteristike:

  • razvoj njihovih ljudi čini im veliko zadovoljstvo i ponos
  • u osnovi su vedri optimisti jer netko mora podizati moral kad se pojave teškoće
  • ne obećavaju više od onog što mogu ispuniti
  • kad prelaze na novi posao uvijek ostavljaju situaciju nešto bolju nego što je bila kad su dolazili.

    U svakodnevnom radu najbolji menadžeri stalno su svjesni da su odabrali i trebaju razviti svoje ljude. Pogreške koje čine članovi tima u stvarnom su smislu njihova odgovornost.

    Pohvala je vjerojatno jedan od najmanje korištenih alata menadžmenta. Međutim, dobri se menadžeri stalno trude otkriti kada njihovi ljudi naprave nešto dobro i da im na tome čestitaju. Zbog toga su menadžeri koji redovito daju pohvale u mnogo su boljoj poziciji u trenutku kad trebaju kritizirati ili sankcionirati loš rad.

    Dobri menadžeri stvaraju dobru atmosferu u tvrtki, posebice među zaposlenicima, predviđaju nezadovoljstvo ljudi i reagiraju sukladno tome, mnogo se kreću među nadređenima, klijentima, kupcima, kao i među podređenim radnicima.

    Lošiji se pak menadžeri osjećaju ugroženima zbog snage drugih ljudi. Oni također uživaju u otkrivanju slabosti i smatraju ih nečim što treba iskoristiti, a ne ispraviti.

    Dobri menadžeri ne razmišljaju na tako destruktivan način. Oni vide snagu, i u sebi i u drugim ljudima, kao nešto na čemu se može graditi, a slabosti pak prepoznaju kao nešto što se može prevladati i ako je moguće, eliminirati.

    Konačno, dobri menadžeri su stalno u potrazi za aktivnostima na višoj razini kojima bi posvetili svoje vrijeme, stalno prosljeđujući dalje zadatke koje su već sami svladali.

    (V.K.)

  • Izvor:
    Poslovni dnevnik

    MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.