Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Dobar šef hvali i nagrađuje zaposlenike

Više od polovine zaposlenika žali se da ne dobiva pohvale od svog šefa. Smatraju da je njihov šef arogantan, hirovit, nepredvidljiv, da omalovažava njihov rad i podcjenjuje pred kolegama. Postoje li šanse da se to promijeni?

Priznanja i pohvale dvije su presudne sastavnice za stvaranje pozitivnih emocija u organizacijama, no iako je utvrđeno da izazivaju porast osobne produktivnosti, porast suradnje s kolegama, bolji rejting među klijentima, manje ozljeda na radu te veću vjerojatnost ostanka kvalitetnih ljudi u organizaciji, velik broj šefova prema svojim se zaposlenicima odnosi upravo suprotno.

Ponižavanje, autoritarnost i arogancija još uvijek vladaju u šefovskim sobama kraj kojih ne možete proći da vas ne zazebe, a poziv na razgovor s pretpostavljenim izaziva znojenje dlanova i grč u želucu.

Štoviše, zanimljivo je da istu reakciju izazivaju i šefovi koji se ne trude biti bahati, no kao da se i oni s najboljim namjerama boje komunicirati sa svojim zaposlenicima.

Izdajte upute, ne naredbe

Zadatak menadžera je da omogući da se obave zadaci. Međutim, to također znači da zadatke mora ostvariti putem drugih osoba, svojih zaposlenika. Recite radniku što točno želite da se napravi. Njima prepustite odluku kako će to napraviti. To je bolje rješenje za obje strane.

Delegirajte

Delegiranje ne samo da će vas osloboditi "viška" posla, već će podići samosvijest i motivaciju vaših zaposlenika.

Nagrađujte

Plaća je među najčešćim razlozima promjene posla, tako da je njeno određivanje najosjetljivija karika u odnosu poslodavac-radnik. No plaća koja zadovoljava obje strane nije dovoljna za motivaciju, već sustav nagrada i poticaja. Bonus je bilo kakav oblik nadoknade koji nije dio osnovne plaće zaposlenik i koji nije izravno vezan uz rezultat rada.

Uspostavite pravilan odnos prema starijim zaposlenicima

Savjetnici kažu da ne treba očekivati da stariji radnici znaju što se od njih očekuje. Treba cijeniti njihovo životno i radno iskustvo i učiti od njih, postavljati ih za mentore, ali ih educirati kao i mlađe kolege. Stariji zaposlenici odrasli su u strožoj hijerarhiji od današnje i oni dobro znaju da ste im šef, štoviše, možda su nekad i sami šefovali. Zato pred njima nemojte pozirati, sve su oni to već vidjeli.

Zaposlite, inspirirajte, cijenite, umirovite

Četiri čarobne riječi koje predstavljaju životni ciklus jednog zaposlenika, a ako protekne u redu jamči vam kresanje troškova, veliku učinkovitost i radnike koji djeluju pod motom "hvala bogu, sutra je ponedjeljak”, a ne po onoj "hvala bogu, danas je petak". Prvi korak vjerojatno je i najvažniji. Važno je zaposliti kvalitetnog čovjeka s talentom i tu nema vremena za škrtarenje.

(A.T.)
Izvor:
Poslovni dnevnik

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.