Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Kolege koji to nisu - Što s problematičnim suradnikom?

Ljudi problematična ponašanja postoje na svakom poslu, u mnogim slučajevima sukobi na radnom mjestu dijelom su svakodnevnog života. Svi smo svjedoci često vrlo intenzivnih osobnih sukoba na radnom mjestu, bilo da se radi o osobama koje su jednostavno nepristojne, onima koji stalno napadaju suradnike ili omalovažavaju vaš profesionalni doprinos na radnom mjestu...

Čule smo jednom zanimljivu izjavu izvjesnog menadžera na vrlo zahtjevnom položaju: "Kada dođem doma, prvo leđa okrenem prema ogledalu...I brojim 'sjekire' i 'noževe' koje sam osjetio kako mi se zabijaju u leđa tijekom radnog dana".

Neki šefovi odabiru "miljenike" koji najčešće koriste svoj povlašteni položaj za vladanje nad kolegama, suradnici formiraju "grupice" i isključuju vas iz njih, vaš bliski suradnik nastoji umanjiti vaš doprinos u jako važnom projektu, kolegica vam bezobzirno preuzima klijente...

Za sve vrijedi isto pravilo: morate se uhvatiti ukoštac s problemom!

Bez obzira na vrstu situacije u koju vas kolega ili kolegica mogu dovesti, jednostavno se morate pokrenuti. Vjerujte nam: situacija se neće poboljšati sama od sebe, ako ne poduzmete neke korake vrlo vjerojatno će postati još i gora.

Krenimo s onim što možete sami napraviti:

Preispitajte sebe: da li ste sigurni da je problem zaista u vašem kolegi ili kolegici ili ste, zbog niza drugih razloga, jednostavno preosjetljivi? Da li ste uvijek imali problema sa istim tipom osobe ili sličnim ponašanjem? Da li se i sami ponašate prema suradnicima kolegijalno?

Razgovarajte o problemu s kolegom s osobom od povjerenja ili bliskim suradnikom: pokušajte u otvorenom i iskrenom razgovoru doći do mogućih načina ponašanja u zadanoj situaciji. Kada ste vi predmetom napada kolege, ili ako vam se čini da vaš nadređeni podržava disfunkcionalne akcije kolege, vrlo je teško objektivno razmotriti opcije. Bijes, poniženje, strah i zabrinutost da situaciju ne pogoršate opravdane su reakcije. Nemojte se dovesti u situaciju da se pretvorite u osobu koja stalno "kuka", kao odrasla osoba morate biti spremni suočiti se i rješavati svoje probleme.

Pokušajte smireno razgovarati s osobom koja vam uzrokuje probleme u četiri oka: Koristite "JA" rečenice, nemojte napadati ili optuživati sugovornika. Možda osoba s kojom razgovarate nije svjesna svog učinka na vas, ili, još gore, možda jako dobro zna što radi i nastojat će negirati ili objasniti svoje ponašanje.

Javno se usprotivite negativnom ponašanju kolege: upotrijebite blagi humor ili lagani sarkazam kako bi jasno pokazali da je ponašanje kolege neprihvatljivo i neumjesno.

Tek kada ste sami pokušali riješiti svoj problem, a pri tome niste imali uspjeha, vrijeme je da se obratite i drugima.

Pripremite se za razgovor s nadređenim: nemojte razgovarati o osobnim problemima već o posljedicama ponašanja vaših suradnika koje utječu na vašu produktivnost, efikasnost i uspješnost. Budite spremni na mogućnost da dobar šef može pozvati i vama problematičnog kolegu na zajednički razgovor.

Obratite se osobi unutar odjela Upravljanja ljudskim resursima ili pokušajte pronaći prihvatljivo rješenje koristeći usluge poslovnog trenera.

Ako svi navedeni pristupi nisu uspjeli riješiti vaš problem, pokušajte smanjiti opseg suradnje s problematičnim kolegom. Postavite granice bliske suradnje i zajedničkog rada. Bijeg je također prihvatljivo rješenje!

Možda je kultura tvrtke u kojoj radite oprečna vašem sustavu vrijednosti. Ako nema sustavnog napora kako bi nastalo pozitivno ozračje unutar tvrtke nemojte očekivati brzu promjenu stanja.

Ne polučite li uspjeh vlastitim snagama ili podrškom drugih, razmislite o odlasku. Možete se pitati: "Zašto ja trebam otići? Pa ja nisam problem, ja nisam krivac! Sve što nastojim raditi je obavljati svoj posao na najbolji mogući način..."

U pravu ste, ali koja je cijena, u smislu vašeg zadovoljstva i uspjeha na radnom mjestu, koju ste voljni platiti ostankom? Morate odlučiti da li dobre strane vašeg radnog mjesta pretežu nad lošim i negativnim iskustvima.

Ako dobro prevagne, prestanite prigovarati i primite se posla. Vratite se predloženim akcijama i ponovite neke kada to bude prikladno. Ako je zlo nadvladalo, usmjerite svoju energiju u pronalazak novog radnog mjesta...

Ne zaboravite: vaš poslovni trener može vam pružiti pomoć u opisanim situacijama rješavanja sukoba na radnom mjestu!
U sljedećem članku pročitajte: Pad sistema rukovođenja: zašto vaši podređeni ne rade ono što bi vi htjeli da rade?

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.