Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Tražite pa ćete i naći: Osmišljeno regrutiranje kvalitetnih zaposlenika

Prema najnovijem objavljenom "Indeksu regrutacijskog povjerenja", više od 80% britanskih organizacija predviđa da će imati probleme u pronalasku kvalitetnih novih radnika. Kakva je situacija u Hrvatskoj? Vjerujemo da i hrvatski poslodavci imaju problema s regrutacijom u području računarstva i strojarstva.

S jedne strane, osjeća se još uvijek pomalo prisutno razmišljanje da je tržište rada dovoljno prenapučeno posloprimcima tako da i ne treba ulagati dodatna sredstva i napore... S druge strane, klijenti-poslodavci nam govore kako je jako teško doći do dobrog radnika...

Pronalaženje najboljih kandidata koji će se uklopiti u korporativnu kulturu tvrtke i doprinijeti svojim radom je izazov koji zahtijeva osmišljen pristup.

Radite na kreiranju baze potencijalnih kandidata
Tvrtke koje zapošljavaju nove ljude odabirom među kandidatima koji su dostavili svoje životopise putem otvorenih prijava ili onih koji su se javili na novinski oglas – najčešće imaju nedostatnu bazu kandidata.

Kao poslodavac, obratite pažnju na činjenicu da je najviši postotak potencijalnih osoba srednje pasivan (žele puno bolji posao, no čekaju da im se ponudi). Evo par konkretnih prijedloga za unaprjeđivanje regrutacijskih kanala tvrtke, uz sve kojima se inače koristite:

Aktivno surađujte s fakultetima.
Potaknite zaposlenike na sudjelovanje u stručnim konferencijama i udrugama gdje mogu sresti kandidate kojima možete ponuditi posao.
Pratite životopise objavljene online, iako osobe koje su ih objavile možda nisu trenutno u fazi traženja novog posla.
Koristite časopise i web stranice stručnih udruga za oglašavanje slobodnih radnih mjesta.

Razmotrite i kandidate unutar tvrtke
Stvaranje novih, lateralnih mogućnosti napredovanja unutar tvrtke podiže moral zaposlenih i daje im informaciju da se njihovi talenti, mogućnosti i uspjesi unutar tvrtke cijene. Možete uvijek prvo objaviti interni natječaj i pozvati potencijalne kandidate na razgovor.

Za vas je to i dobra prilika da bolje upoznate trenutno zaposlene radnike. No nemojte uzimati kandidate unutar tvrtke za nove, otvorene pozicije pod svaku cijenu...

Neka vas prati glas "izvrsnog poslodavca"
Obratite pozornost na stanje unutar tvrtke: kakav je vaš pristup zadržavanju, motiviranju, nagrađivanju, priznanju, napredovanju unutar tvrtke i komunikaciji sa zaposlenima? Ovo su ključna područja na kojima kao poslodavac morate raditi kako biste postali "poslodavac prvog izbora".

Ono što želite postići je da se vaši radnici hvale kako rade u izvrsnoj tvrtki. Potencijalni kandidati prije će povjerovati "in-house" informacijama nego blistavim korporativnim materijalima...

Uključite zaposlene u proces
Imate tri mogućnosti: zaposlenici mogu preporučiti osobe koje su upoznali u struci, mogu pomoći prilikom razmatranja kvalifikacija i stručnog znanja potencijalnih kandidata, sudjelovanjem u selekcijskom procesu mogu pomoći prilikom procjene koliko i kako će se potencijalni kandidat uklopiti u tvrtku.

Ponudite bolju plaću od konkurencije
Da, i na tržištu rada vrijedi pravilo «koliko novca – toliko muzike»... Pažljivo proučite tržište rada i dobro analizirajte plaće koje se nude u vašoj grani poslovanja. Ako platite bolje od prosjeka, privući ćete i zadržati najbolje ljude. Čini se poprilično jednostavnim i razumnim, zar ne?

Očito nije, i zato vrijedi ponavljati iznova i iznova! Svi smo čuli "logiku" da nitko nije nezamjenljiv i da uvijek ima kandidata koji su voljni raditi isti posao za manje novaca... Možda, no što onda? Zaposlit ćete novog radnika koji će biti svjestan da je potplaćen, nezadovoljan, nemotiviran, i koji će odmah po dolasku na novo radno mjesto početi tražiti novu, bolju priliku. Pronađe li je – brzo će se pozdraviti...

Ponekad stalno iznalaženje ljudi za ispražnjena radna mjesta predstavlja puno veći trošak od godišnje plaće radnika. Jesmo li dovoljno naglasili da ćete na tržištu rada dobiti onoliko koliko ste spremni platiti?

Istaknite i ostale prednosti za radnike
Dodatne edukacije, putovanja, odlasci na stručne skupove i konferencije, obogaćivanje poslova specifičnog radnog mjesta, opći pristup radnicima i stil rukovođenja...

Pobrinite se da su vaši standardi unutar tvrtke viši od konkurencije i uvijek nastojte razvijati načine nematerijalnog nagrađivanja – ujedno educirajući zaposlenike o troškovima i vrijednosti koja se ulaže kako bi znali cijeniti napor tvrtke.

Svaka tvrtka može pronaći "svoj" način za unaprjeđivanje regrutacije novih i zadržavanja postojećih radnika. Možemo nastaviti nabrajati mogućnosti, no osnova je da se konstantno radi na stvaranju i poboljšavanju radnog okruženja koje će odgovarati potrebama poslodavca u istoj mjeri koliko i zaposlenima.
U sljedećem članku pročitajte odgovore poslovnih trenerica na vaša pitanja!

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.