Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Učinite si boravak u uredu ljepšim

Jedno je britansko istraživanje pokazalo da čak 75% ljudi odlazi na bolovanje zbog stresa ili bolova u leđima.

Nakon godišnjeg se odmora još teže priviknuti na radne obveze i boravak unutar četiri zida. No s pomoću malih savjeta boravak u uredu može postati ljepšim.

Teksaški znanstvenici došli su do spoznaje da se bolje radi u uredima koji su bijele, plave ili zelene boje.

Crvena se primjerice nije pokazala kao odabir za veću učinkovitost. Onima koji imaju mogućnost biranja stola preporučuje se da odaberu stol u blizini prozora.

Raspoloženje onih koji tu i tamo mogu pogledati van i koji su izloženi većoj svjetlosti je uvijek bolje od onih koji mogu gledati u zid ispred sebe. Kako bi unijeli živosti u svoj radni prostor, dobro je donijeti nekoliko biljaka.

Istraživanje finskog Nacionalnog instituta za zdravlje na radu pokazuje kako radnici u onim prostorijama gdje ima zelenila imaju manje problema s prehladama i sušenjem kože. Kako bi zaštitili oči, važno je pravilno postaviti računalo, dakle, ravno ispred sebe u visini očiju.

Elektroničku poštu pak ne treba prečesto provjeravati, jer mnogi priznaju da im dodatni stres unosi stalno pregledavanje pošte. Dovoljno je to učiniti dva puta na dan. Tako će sve informacije doći do korisnika na vrijeme, a opet bez nervoze.

Dobar ventil za "ispuhivanje" eventualne negativne energije je i hodanje po stubama. Znanstvenici sa sveučilišta Ulster smatraju da one osobe koje se služe stubama umjesto dizalom imaju manji kolesterol, bolje dišu i imaju idealniju težinu.

U istraživanju koje je trajalo dva mjeseca sudionicima se postupno povećavao broj stuba koje su morali prijeći pet puta na dan dok taj broj nije dosegnuo 199. Kada je isteklo 60 dana, onima koji su se toga pridržavali disanje se poboljšalo za 17,1%, a loš kolesterol je pao za 7,7 posto.

Na sveučilištu Kalifornija došli su do spoznaja kako dulja tjedna satnica predstavlja veće izglede za obolijevanje od hipertenzije. Stoga stručnjaci savjetuju svima da kad to nije potrebno ne ostaju predugo u radnim prostorijama.

Što se tiče međuljudskih odnosa, stručnjaci smatraju da se treba otvoreno progovoriti o svemu što se događa, a ne to taložiti u sebi. Prije koju godinu provedena je studija u kojoj su zaposlenici zamoljeni da pišu dnevnik emocija. To ih je ohrabrilo da izraze ono što osjećaju. Kao rezultat toga radnici su bili pod manjim stresom i bolje su se osjećali.

Iako velik broj veza započne upravo posredovanjem posla, kada su nevjere u pitanju, statistike pokazuju da to može biti doista loš odabir. Na sveučilištu Iowa ustanovili su da 62% oženjenih muškaraca i 46% udanih žena počinje svoju avanturu s nekime koga su upoznali na poslu. To međutim često završava loše. U 17% slučajeva dolazi do osvete, u 12% ostavljena osoba vreba bivšeg partnera iza svakog ugla, a u pet posto slučajeva dolazi i do nasilja.

(A.T.)
Izvor:
Vjesnik

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.