Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Lidija Lovrek, HGspot d.d.

HGspot je osnovan 1994. godine i do danas je postao jedan od vodećih regionalnih maloprodajnih lanaca računala, računalne opreme i potrošačke elektronike. Naravno, veliku ulogu u stvaranju uspjeha odigrali su zaposlenici i način poslovanja koji se razvija u HGspotu.

U ovotjednom HR intervjuu na MojPosao, voditeljica ljudskih resursa u HGspotu, Lidija Lovrek govori o poslovanju tvrtke, zaposlenicima i edukaciji te selekcijskom postupku.

MojPosao: Možete li ukratko opisati viziju i misiju vaše tvrtke?

Lidija Lovrek: HGspot je najveći hrvatski maloprodajni lanac suvremenih tehnologija s više od 30 trgovina u Hrvatskoj te poslovnicama u BiH i SiCG. HGspot, zajedno s tvrtkama SENSOplus i SENSOmikro, čini HGgrupu – vodeću grupaciju u razumijevanju tehnologije koja omogućava svojim kupcima da zadovolje potrebe za učenjem, poslom, komunikacijom i zabavom uz najbolju vrijednost za njihov novac.

Vizija HGgrupe je da bude vodeća tvrtka za prodaju i usluge u sferi visoke tehnologije i potrošačke elektronike u jugoistočnoj Europi. Cilj nam je stvarati najveću novu vrijednost za kupce, partnere, zaposlenike i dioničare u odnosu na konkurenciju.

MojPosao: Koje su ključne vrijednosti poslovanja HGspota i kako se one ostvaruju?

Lidija Lovrek: Ključne vrijednosti poslovanja HGspota, odnosno HGgrupe su stručnost, brzina prilagođavanja, kvaliteta rada i usluga, odlučnost te etičnost, poštenje i moralnost. Ove vrijednosti vode naše poslovanje od njegovih početaka u maloj obiteljskoj tvrtki 1994, pa sve do danas.

MojPosao: Imate li razvijen sustav edukacije zaposlenika te koliko ulažete u njihovo profesionalno usavršavanje?

Lidija Lovrek: Cjeloživotno obrazovanje i konstantna edukacija su jako bitni faktori za sve, a pogotovo za djelatnike u prodaji. Upravo su ti djelatnici ključni, jer su zapravo prvi predstavnici HGspota.

Prodavači su ono po čemu se želimo razlikovati od konkurencije - važno je da su uslužni, ljubazni i orijentirani prema kupcu. U tu svrhu provodimo internu edukaciju iz psihologije prodaje. Za prodavače se organiziraju i edukacije o proizvodima iz našeg asortimana. Takve edukacije provodimo sami i u suradnji s dobavljačima.

Osim toga, radi se i na razvoju vještina managementa - management i middle management je bio uključen u niz seminara i radionica koje provode agencije za edukaciju kadrova (npr. soft skills, delegiranje i donošenje odluka, upravljanje vremenom, komunikacijska djelotvornost, i slično...).

Također, permanentne edukacije provode se na polugodišnjoj i godišnjoj razini kroz partnerske programe i stručne edukacije.Trenutno je u tijeku tečaj usavršavanja engleskog jezika. Mogući su posjeti seminarima i konferencijama koje zaposlenici traže na svoju inicijativu, ako su za potrebe tvrtke, u svrhu profesionalnog usavršavanja ili su korisni za povećanje znanja i stručnosti zaposlenika, odnosno za bolje obavljanje posla.

MojPosao: Kako je u vašoj tvrtki razvijen sustav nagrađivanja i motivacije zaposlenika?

Lidija Lovrek: Imamo sistematizaciju radnih mjesta, ali plaće su određene na individualnoj razini. Osim fiksnog dijela plaće, zaposlenici su u mogućnosti zaraditi i bonus, odnosno stimulativni dio plaće, kao nagradu za svoj trud i zalaganje, koji će sigurno biti primijećen ako ga bude, jer voditelji prate ponašanje i ocjenuju zaposlenike.

MojPosao: Kakve se prilike za napredovanje pružaju mlađim zaposlenicima u Hgspotu?

Lidija Lovrek: Ako su ambiciozni, vrijedni, imaju volje i želje, zaposlenici imaju prilike napredovati i horizontalno i vertikalno. Voditelji konstantno vrednuju ponašanje zaposlenika, tako da je trud sigurno primjećen. Imamo primjere zaposlenika koji su radili npr. u skladištu ili u maloprodaji, a sada rade u veleprodaji i nabavi.

MojPosao: Što činite po pitanju zbližavanja zaposlenika?

Lidija Lovrek: Općenito, potiče se otvorena komunikacija među svim zaposlenicima. Svi zaposlenici imaju pristup mailu. Naši zaposlenici se dosta druže i nakon posla, slave rođendane na poslu, tako da su interpersonalni odnosi i timska orijentiranost razvijeni. HGspot po završetku radne godine organizira okupljanje svih zaposlenika iz cijele Hrvatske, zajedno sa partnerima i suradnicima HGspota. Komunikacija između zaposlenika i uprave, kao i unutar i između samih odjela, unapređuje se na redovnim sastancima svih zaposlenika i managera, gdje se otvoreno raspravlja o svim bitnim temama vezanim za poduzeće i zaposlenike.

MojPosao: Kakvi su planovi zapošljavanja u budućnosti? Što mogu posloprimci očekivati u selekcijskom procesu?

Lidija Lovrek: U zadnja 2 mjeseca su otvorena 3 nova dućana HGspota u Zadru, Zagrebu i Rijeci. S obzirom da će se HGgrupa i dalje razvijati, širiti i otvarati svoje nove prodajne jedinice, u planu su i nova zapošljavanja.

Kad se otvori novo radno mjesto, natječaj se objavljuje i interno, tako da zaposlenici imaju priliku napredovati. Osim toga radna mjesta oglašavamo na MojPosao ili u tiskanim medijima ovisno o radnom mjestu i o mjestu rada gdje se osoba traži. Uzimaju se u obzir i preporuke zaposlenika, a koristimo i postojeću bazu podataka kandidata koji se javljaju otvorenim molbama. Otvorene molbe zainteresirani kandidati mogu poslati putem e-maila ili se prijaviti na našoj internet stranici popunjavanjem prijavnog upitnika.

Prvi selekcijski krug je administrativna selekcija, dakle na temelju životopisa se biraju kandidati koji zadovoljavaju tražene uvjete i oni se pozivaju na psihološko testiranje. Oni kandidati koji zadovolje norme testiranja, pozivaju se na intervju, u kojem najčešće sudjeluju psiholog i rukovoditelj odjela za kojeg se osoba traži.

Na kraju se donosi zajednička odluka o izboru kandidata koji najbolje odgovara radnom mjestu za koji se osoba traži. (V.K.)

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.