Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Koliko poslodavci ulažu u znanje zaposlenika: Razmišljate li o promjeni posla, obratite pažnju i na mogućnosti edukacije koje Vam nudi novi poslodavac!

Zašto NE educirati zaposlene? Svi govore o potrebi cjeloživotnog učenja, no rijetki (jako poželjni poslodavci) i pružaju kontinuiranu mogućnost edukacije svojim zaposlenicima. Zašto poslodavci ne ulažu u najvrjedniju imovinu tvrtke?


Pojam "cjeloživotno učenje" ili "ulaganje u ljudske potencijale" učestalo se pojavljuje u medijima, objavljenim planovima dugoročnog razvoja tvrtki ili smjernicama Europske unije. Kako gordo zvuče izjave kako "kontinuirano učenje osigurava osobni i socijalni napredak te gospodarski prosperitet", zar ne?

Naročito ako radite u tvrtki u kojoj niste imali ni jedan sat edukacije u prošloj godini i ozbiljno razmišljate o promjeni radnog mjesta! Deklarativno, svi su poslodavci svjesni važnosti edukacije – realno je situacija ipak malo drugačija.

No, odlučile smo okrenuti postavku: svi govore kako je ulaganje u edukaciju dio poslovne strategije, kako je važna stavka budućnosti s velikim prioritetom: zašto onda naši poslodavci ne educiraju zaposlene?

Evo nekoliko mogućih odgovora:

  • Tvrtka svoju komparativnu prednost postiže samo niskom cijenom. Educirani radnici su za takve tvrtke jednostavno preskupi.
  • Sve veći porast uslužnih djelatnosti. Pogledajmo situaciju u turizmu, na primjer. Trebaju puno ljudi, žele ih što manje platiti, pa niti školuju ljude niti uzimaju educirane kadrove.
  • Tvrtke u kojima je kontrola zaposlenika najbitnija. Ako kao poslodavac želite kontrolirati zaposlene u svom negativnom smislu riječi, na zaposlenicima je da ne misle, već rade. Što više znaju, veći su problem.
  • Ako poslodavac javno izjavljuje kako je dobar radnik onaj "koji ima dvije ruke i dvije noge"- drugim riječima, tvrtki su svi radnici potpuno zamjenjivi. Još jedna izjava koju možete očekivati od takvog poslodavca: "Ako ti nećeš, ima tko hoće". O drugim finim odlikama ove vrste i da ne govorimo...
  • Mala i srednja poduzeća koja su koncentrirana na opstanak na tržištu nemaju tradiciju školovanja zaposlenika, no prednost je u tome što, kada i uoče potrebu – znaju točno što im treba i vrlo brzo reagiraju.
  • Zašto je kontinuirana edukacija važna za Vas?
    Recimo da ste nezadovoljni na sadašnjem radnom mjestu. Vaše nezadovoljstvo izvire iz nedostatka motivacije, nedovoljne slobode donošenja odluka na radnom mjestu, imate osjećaj da više ne rastete u poslovnom smislu već stagnirate ili "propadate", Vama neposredno nadređenoj osobi je prijeko potrebna edukacija u smislu dobrog kućnog odgoja, možete nabrojati i još sigurno pet dobrih razloga za odlazak - jedino što Vas još "drži" je stalnost prihoda (čeka Vas još par desetljeća otplate stambenog kredita). A slična primanja sigurno možete pronaći na tržištu rada, samo želite da "sve drugo" bude bolje...

    Neki od jakih razloga da odaberete tvrtku koja puno ulaže u edukaciju zaposlenika:

  • Ako ste mladi, formalno obrazovanje nije Vas pripremilo za posao kojeg obavljate. Dodatna edukacija potrebna Vam je kako biste postali efikasniji i bolji u radu, ostvarili svoj puni potencijal i osjetili zadovoljstvo uspjeha.
  • Ako imate već puno godina radnog iskustva, cjeloživotno učenje pruža Vam mogućnost održavanja konkuretnosti na tržištu rada, podiže Vam "cijenu" i pruža mogućnosti uspinjanja korporativnim ljestvama.
  • Učenjem se povećavaju Vaše mogućnosti zapošljavanja, namjeravate li promijeniti posao sasvim sigurno ćete imati veće mogućnosti odabira budućeg poslodavca.
  • Činjenica je da ćete u tvrtki koja pruža i podupire obrazovanje biti zadovoljniji i motiviraniji.

    No, budimo realni: pogledajte samo rezultate istraživanja koje je proveo MojPosao na temu edukativnih potreba i ponude u Republici Hrvatskoj (travanj 2007.): poslodavci načelno priznaju važnost educiranja zaposlenih, no od ispitanih, njih 45% priznaje kako ne ulaže dovoljno u edukaciju, iako im je potrebna. Isto istraživanje ukazuje kako 58% zaposlenih uopće nema ili ima jedan sat edukacije koju plaća poslodavac!

    Stalno učenje je najvažniji element Vaše zapošljivosti, ono Vas čini konkurentnima na tržištu rada, ali obaveza nije samo na poslodavcu već i na Vama!

    I sami morate biti svjesni da morate razvijati svoja znanja i vještine, raditi "na sebi" i tek onda očekivati bolji posao.

  • U sljedećem članku pročitajte odgovore poslovnih trenerica na vaša pitanja!

    MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.